Senaste nytt

Bästa sätt ta sig till Washington/Boston från NY

ulagun

Medlem
Planerar en 12 dagars hockey resa början av februari nästa år.
Vi landar i NY. Därifrån ska vi till Washington, vidare till Boston och avsluta i NY för hemfärd.
Tänker flyga Washington - Boston, men vilket är bästa och smidigaste sätt att ta sig NY - Washington samt Boston-NY landvägen?
Buss eller tåg?
Vilka bolag.

Tar även gärna emot förslag på bra och prisvärda hotell i Washington respektive Boston
Är Hilton och BW Diamond.
Tack på förhand
 

Senator

Moderator
Har du några Avios? Billigt sätt att ta dig med US Airways/American med enkla biljetter.

Annars finns det olika bussbolag med varierande kvalité eller kanske Amtrak som jag tycker är ok, men kanske lite dyra?
 

RickardG

Medlem
Jag kollade alternativen NYC-Boston i våras och kom fram till att flyg var det absolut bästa. Buss är billigt men tar ca 5 timmar. Tåg är ofta betydligt dyrare än att flyga och tar dessutom ca 4 timmar. Flyger du går det på en timme och du landar ett stenkast från centrala Boston. Det fanns en hel del prisvärda alternativ från LGA när jag kollade och då är det relativt snabbt/billigt att ta sig till/från Manhattan också.
 

jumbooze

Medlem
Om ni flyger till Boston kan jag rekommendera Massport - Water Transport
Verkligen en upplevelse att ta vattentaxi

ImageUploadedByTapatalk1438254505.510579.jpg
 

HCas

Medlem
I yngre dagar åkte jag Greyhound runt i USA och då testade jag bland mycket annat sträckan Washington-New York. Man kan säga mycket om Greyhound - det var verkligen en upplevelse ibland - men på östkusten fungerade det faktiskt ganska friktionsfritt och var inte en märkbart sämre upplevelse än t.ex. Swebus i Sverige.

Men det var över ett decennium sen, jag vet inte hur det är idag.
 

sembl

Medlem
Megabus kör med massa avgångar från NYC med helt ok stolar och Wifi till en billig peng till DC iaf. Enligt min goda vän så var det helt ok. Jag personligen skulle flyga. Det tar ca 40 min att flyga.
 
Toppen