Senaste nytt

Bra hotell i Paris, gärna i Montmartre och gärna för EuroBonuspoäng

Spersboda

Medlem
Vet ngn ett bra hotell i Paris (Helst Montmarte). Extra bra vora om jag kan använda/tjäna Eurobonuspoäng. Det får helst inte vara för enklet, men det är väl ingen som bor enklet i detta forum :)
 

rvarttinen

Medlem
Själv har jag bott på oika f.d. Mercure och Libertel (trestjärniga), numera införlivade i Accor. Alla ligger bra till i innerstaden och hyfsade priser.

Lyx; Sofitel som har några jyssta. t.ex Hotel Scribe nära Operan och Faubourg bredvid amerikanska ambassaden (=välbevakat!). SLH har några trevliga och roliga hotell; t.ex Hotel Belchasse, mycket charmigt, inrett av Chrsitian deLacroix, bra frukost och ganska litet. Ligger nära Musée d'Orsay, alltså en bit från Montmartre - tar dock ca 20..25 minuter med tunnelbana dit. l'Hotel i Quartier Latin är ett annat litet roligt design hotell i SLH.
Känner tyvärr inte till några bra hotell, ännu, i själva Montmartre. Men, att ta sig runt stan' är lätt och snabbt, dessutom finns det andra områden som är minst lika charmiga och kanske inte med lika många turister.

Inga av dessa går på EB-poäng, men väl a-club och SLH.
 
Jag kan varm rekommendera Hotel Costês (c o s t e s) . Ett jätte mysigt hotel inte långt i från Place Vendome och Louvre. Värt att prova och du kommer garanterat att gilla. Super bra service. :)

Nackdelen är att du kan inte använda EB poäng. :(
 
Toppen