Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

mry

Medlem
Min tanke var ett American Express gold + extraskort för att betala med var det går, samt Med Mera mer kombinerat med Med Meras kort som man betalar in i förskott på alla andra ställen. Betala räkningar via Betalo med Med Mera kort. Handlar man på Coop kan man väl dra Med mera kort och betala med Amex?

Jag skulle välja något av SAS Eurobonus varianterna av American Express om ni nu ska samla eurobonus poäng för att resa och "Coop MedMera Mer". Coop MedMera Betala Före kan du inte betala med på andra ställen än Coop. Jag skulle ha haft extrakort på bägge två korten sen.

upload_2015-7-28_12-36-33.png

(källa "Visa jämföelse" på Betal-och kreditkort)
 

palmen

Moderator
Jag skulle ockås göra som mry skriver.
Skaffa något av de SAS-brandade Amex-korten och inte ett amex gold, som kompliment skulle jag välja coop med mera mer (inte något annat kort från coop). Som backup till dessa två kort skulle jag antingen ta ett mastercard från sas eller din banks vanliga visa/mastercard kort.

Om man har en "normal" spend på sitt coop med mera mer kort så är riskerna små att man slår i taket för hur mycket man får spendera innan spärrar slår till. Med andra ord skulle man kunna klara sig på detta kort samt amex men jag skulle inte chansa.
 

Stenis32

Medlem
Vi är en vanlig svensk familj med medelinkomst som tycker mycket om att resa. Vi har rest mycket innan vi fick barn, men varit mindre under småbarnsåren.
Men, är på "g" igen med en månads utlandsvistelse i vinter.

Mitt bästa tips är att när du nu flyger i vinter se till att inte boka de allra billigaste biljetterna utan se till att du får minst 100% intjäning på EuroBonus. Att flyga ger ju överlägset mest poäng som kan användas för att fixa nya bonusresor. Se också till att betala biljetterna med ett Amex SAS-kort (Amex Elite om du vill få bäst intjäning, vilket också ger 20000 baspoäng). Om du inte redan gjort det, se till att ha familjekonto så att ungarnas poäng hamnar på ett konto så att poängen inte sprids ut i skvättar med risk att gå förlorade.

Sen är det ju bara att toppa på med inköp via Amex SAS EuroBonus-kort, så har du snart en bonusresa och en 2-4-1-voucher :) Glöm heller inte att många nätbutiker ger poäng på köp, kolla in https://onlineshopping.flysas.com/se

Har du TryggHansa som försäkringsbolag är det bara att koppla på ditt EB-kort och dra in bonus, likaså tanka på Preem. Många bäckar små ;)

Även om jag är poängjägare utan dess like kommer jag aldrig handla på Coop trots att det inbringar poäng så där har jag inga råd att komma med dessvärre.
 

Chrome5

Ny medlem
Tack för svaren!

Det blir nog ett Amex Sas Premium. Elite känns lite overkill för mig, men jag ska räkna på det.
Beställde ett Med mera mer kort (+extrakort) idag.
Jag pendlar 65 mil i veckan så jag kan nog tjäna lite poäng där genom att tanka på Preem.
Ska bli intressant att se hur det går.
 
Toppen