Senaste nytt

IATA föreslår ny standard på kabinväska

nilsson

Medlem
Är inte dina L+B+H begränsningar redundanta? Man kan väl inte slå i den gränsen om man är inom de individuella måtten.
 
Är inte dina L+B+H begränsningar redundanta? Man kan väl inte slå i den gränsen om man är inom de individuella måtten.

För de mindre planen når du L+B+H begränsningen exakt om du har maxmått då 45 + 35 + 20 = 100. Utrikesplanen blir det däremot 55 + 40 + 25 = 120 vilket är 5 enheter över den tillåtna gränsen.
 
"De nye retningslinjer foreslår, at den optimale kuffert til håndbagage måler 21,5 inches (54,6 cm) i højden, 13,5 inches (34,3 cm) i bredden og har en dybde på 7,5 inches (19,1 cm).

Det er mindre end mange flyselskabers maximumstørrelse for kufferter i dag. For eksempel hos SAS, hvor et stk. håndbagage maksimalt må være 55 cm i højden, 40 cm i bredden og 23 cm dyb."

Forhåbentlig holder SK fast i deres mål, ellers må man nok ud og købe en ny taske! :(
 
  • Gilla
Reactions: El0

dino_81

Medlem
Tycker detta är positivt! Givetvis under förutsättning, precis som resan nämnts, att reglerna följs av bolagen.

Tror dock inte att flygbolag där incheckat bagage ingår kommer att vara lika hårda med reglerna som bolag där incheckat bagage kostar. Det finns säkert pengar att tjäna på att passageraren tar med lite för mycket i kabinen än att "tvinga" han att checka in.

Men tanken är god! Tjurrusning vid gate och hysterin med att ta med halva bohaget ombord är mina två värsta stress/irritationsmoment när jag flyger.
 

Flying P

Medlem
Med nya regler på tex Lufthansa kommer incheckat bagage ingå i vissa biljetter bara. Blir bog svårt för incheckningspersonalen att hålla olika hårt på reglerna där.
 
Toppen