Senaste nytt

Vilka udda flyglinjer finns?

In_Sweden

Medlem
Jag tycker det är lite udda att Ethiopian flyger Dublin - Los Angeles LAX.
Fast har du sett hur deras route network ser ut? Det enda sättet de täcker alla destinationer som de gör är genom ungefär denna typen av flighter, som ADD-DUB-LAX eller ADD-VID-ARN.
Man kan alltid lita på att de har annorlunda linjer
 
Fast har du sett hur deras route network ser ut? Det enda sättet de täcker alla destinationer som de gör är genom ungefär denna typen av flighter, som ADD-DUB-LAX eller ADD-VID-ARN.
Man kan alltid lita på att de har annorlunda linjer
Jo, men Addis Ababa-Wien-Stockholm tycker jag är ganska rimlig eftersom de 3 städerna ligger någorlunda längs en rät linje. Men att flyga Addis Ababa till Los Angeles via Dublin känns som en rejäl omväg (fast de kanske vill locka oss poängjägare att flyga med dem :)).
 

Flying P

Medlem

Dr. Miles

Expert
Jo, men Addis Ababa-Wien-Stockholm tycker jag är ganska rimlig eftersom de 3 städerna ligger någorlunda längs en rät linje. Men att flyga Addis Ababa till Los Angeles via Dublin känns som en rejäl omväg (fast de kanske vill locka oss poängjägare att flyga med dem :)).
En annan fördel med flygning till/från USA via Dublin är att man kan gå genom US immigration and custom i Dublin*.

*Jag vet dock inte om passagerarna som flyger Ethiopian Airlines flygning Addis Ababa - Dublin - Los Angeles kan utnyttja US immigration and custom i Dublin.
 
Toppen