Senaste nytt

Hjälp mig behålla Eurobonus Guld!

Vaniljvodka

Medlem
Just hemkommen från en toppenresa med United i P-klass till Hawaii. Tror sällan jag sovit så bra på ett flyg som på nattflyget HNL-EWR i måndags. Ska försöka få ihop en reserapport om alla segment, eftersom de skiljde sig ganska mycket från varandra.

Det trista med resan är dock att komma hem och se den lilla poängskörd som kommit in. Bokade resan 20 januari och en dryg månad senare kommer beskedet om försämrad intjäning (från 200 till 100%) mellan UA och SK. Telefonsamtal till SAS och United i våras hjälpte ej (de skyllde på varandra). Mail till guld-supporten häromdan gav heller ingenting, SAS fortsatte skylla på UA. Föreslog att de kunde visa lite goodwill till trogna kunder som inte hade bokat resan ifall vi känt till den stundande försämringen och endast erbjuda statusgrundande poäng men det hörsammades inte. Överlag var de ganska ovilliga att hjälpa till på nåt sätt. Känner mer och mer att jag borde överge Eurobonus till fördel för nåt annat bonusprogram från och med 2016.

Istället för 32.800 baspoäng så kom det nu alltså bara in 16.400. Och då min sambos kvalificeringsperiod går ut sista juli så är det omöjligt för henne att bibehålla EBG. Jag har dock till sista december på mig och även om jag tänkte maila United också så tänker jag att det är läge att ta hjälp av BC för att förnya mitt EBG på bästa möjliga sätt.

Mitt nuvarande saldo ligger på: 19.225.
Återstår alltså 25.775 till guld.

Amex är inte ett alternativ.

Har följande bokat i år:

ARN-LHR (enkel) i GO i september som väl inte ger mer än några hundra poäng med nuvarande tabell.

ARN-ORD-ARN i november som i SAS GO förra året gav 5375 x 2. Mindre nu va?
Har Optiontown-uppgradering till PLUS och C inlagd på hemresan, men kan väl egentligen inte räkna med att den går igenom även om jag har ett track record på 7/7. Skulle ju också kunna lägga till OT på ditvägen, men har dålig koll på hur mycket man får vid OT-uppgraderingar.

Så jag är alltså ute efter att göra min första riktiga mileage run. Solo. Med kort reslängd (1-2 dygn).

Gärna nån bra business-deal såklart, men jag är inte gjord av pengar och har hittills inte lagt mer än 10-12.000 på en flygbiljett i C. Så nånstans under det ska det i så fall vara.
Nån riktigt bra economy-deal som ger bra poäng är också intressant.

Resmålet är sekundärt. Intjäningen och priset primärt.

Nån som har några idéer?
 

fcx

Medlem
Håll tummarna för att 2998 SEK ToR till Hong Kong kommer tillbaka (igen). Ger 11250 poäng som EBG. 26 timmar i Hong Kong innan flyget hem går.

Det blir antingen en bra grundplåt till fortsatt EBG, eller så gör du den två gånger och har det säkrat.
 

Vaniljvodka

Medlem
Nu vet jag ju inte din budget men hade jag varit du hade jag kört LH F till Boston (A-klass) med 300% intjäning, samt besök på FCT.

Min budget är ju 10-12 lax ifall det finns nån superkul och bra business-deal (med nåt annat än UA helst), men annars så billigt som möjligt. LH F för det priset är ju inte görbart mig veterligen...
 

agehall

Medlem
Tja, om du är ute efter att bränna pengar, så är det väl bara att boka ett par resor till SFO eller HKG så löser det sig väl. Men som sagt, AmEx är bra valuta för pengarna, framförallt när du flyger så lite att du inte ens är halvvägs för egen maskin.

Visst krävs det en spend på 150k per år? Jag är mellan uppdrag och har inte den ekonomin just nu.

Öh, nej? Du har missförstått. Du får 20k baspoäng bara för att signa upp för AmEx elite. 150k är för att få en 2-4-1voucher.
 
Toppen