Senaste nytt

Community för att förbättra transferupplevelse på Amsterdam Schiphol och Paris CDG

Jacob

Medlem
Jag fick i förra veckan en inbjudan från AF/KL att deltaga i en online community för frekventa resenärer, ett projekt där man under tre veckor genom olika övningar ska hitta sätt att förbättra transferupplevelsen på Amsterdam Schiphol och Paris CDG. Totalt söker man 50 deltagare.

Efter fem inledande frågor talade dock systemet om att jag hade fel profil, lite lustigt kan tyckas med tanke på vad jag gör, men det fanns väl någon slags tanke med det.

Någon annan som också fått en inbjudan och kommit längre?
 

agehall

Medlem
Hehe. Vill man göra det enkelt för sig, så tycker jag man ska skicka CDG-folket till AMS. Det enda jag gillar bättre på CDG än AMS när man gör transfer, är att det inte kostar en massa pengar att använda de automatiska passkontrollerna på CDG. Allt annat är bättre på AMS.
 

Traveller

Medlem
CDG, med risk för att låta pessimistisk.. Men, hur sjutton kan någon trolla så bra att man kan bli glad på CDG? När bryggan ansluter planets kropp kryper depressionen allt närmre på CDG.
 

agehall

Medlem
Tja, om de serverar LSD när på jetwayen så kanske man kan hallucinera sig igenom hela terminalen. Annars vet jag inte riktigt hur det skulle gå till.
 

rvarttinen

Medlem
Ingen inbjudan ... flyger troligen alldeles för sällan för det. Även om jag bytt ofta på CDG och något mindre ofta på AMS.


Har sagt det förut, ja, frågat, men ..... är det bara jag som inte haft stora problem på och med CDG? De gånger jag bytt på CDG har det fugerat hyfsat bra till bra. Visst, mycket folk och en del köer ibland, även i prio-kön, men inte missat något flyg, etc.
En gång kom bagaget inte fram till Stockholm i tid vid en transfer på fyra timmar, vilket kan tyckas märkligt när jag haft transfer på tjugo minuter och bagaget kommit med utan problem.
Visst, det finns potential att förbättra en hel del på CDG, men fullt så mörkt som en del tycks uppleva det, upplever inte jag.
En del saker jag läst om CDG på forumet har jag upplevt för några år sedan då jag fick byta plan en del gånger i Frankfurt. Nu var det som sagt några år sedan och som jag förstått har de bättrat sig rejält av vad jag läst här på forumet. Kommer säkerligen få en annan uppfattning av FRA nästa gång...


P.S. Detta skrivet från loungen på CDG 2E.... att komma hit var nog det smidigaste jag varit med om; eskorterad från ankommande flyg i bil direkt till loungen (ja, via en dedikerad säk-kontroll med bara mig sjäv som 'gäst').
 

Magino

Medlem
P.S. Detta skrivet från loungen på CDG 2E.... att komma hit var nog det smidigaste jag varit med om; eskorterad från ankommande flyg i bil direkt till loungen (ja, via en dedikerad säk-kontroll med bara mig sjäv som 'gäst').

Ja om du får sådan här service förstår jag att det är smidigt i CDG, men tror jag inte detta tillhör standard. Någon som kanske åker i F?
 

rvarttinen

Medlem
Den transfer på tjugo minuter jag nämnde, det var i Economy ARN -> CDG -> SFO. Planet från Stockholm blev lite försenat, och sedan åkte vi runt hela flygplatsen innan parkering... trots detta, ingen stress utan det 'bara' flöt på.

Kommer inte ihåg vilken egentlig klass det var på biljetten (långt ned på skalan), men jag hade fått tag på en SFO T/R för knappt SEK 5200. Chefen jag hade då blev riktigt glad (hade inte sett en så billig biljett), antagligen därför han inte gruffade så mycket om några andra utlägg ... :)
BTW; fick champagne ombord och det blev en och annan Häägen Dasz också ..
 
Toppen