Senaste nytt

Lufthansa eller Swiss i ekonomiklass?

Gnopps

Medlem
Jag har aldrig flugit Swiss men är nyfiken på att prova dem. Någon som kan berätta hur de är på långresor jämfört med Lufthansa? T ex. komfort, underhållning, mat, service, etc?
 

Nisse

Ny medlem
Swiss har en enhetlig standard med Airbus 330 och 340 på långlinjerna; egen skärm i varje stolsrygg, val av måltider, dryck o.s.v. Man kan noga säga att det är ganska likt Lufthansas flygningar med motsvarande flygplanstyper.
 

MarcusC

Medlem
Jag skulle välja Swiss, Zrh är efter MUC en av de smidigaste europeiska flygplatserna. Har inte testat LXs ekonomi själv på longhaul, men skulle föredra framför LH utan någon specifik motivation.
 

Fredrik

Medlem
Swiss har en enhetlig standard med Airbus 330 och 340 på långlinjerna; egen skärm i varje stolsrygg, val av måltider, dryck o.s.v. Man kan noga säga att det är ganska likt Lufthansas flygningar med motsvarande flygplanstyper.

Gör det inte att Swiss blir valet om Lufthansa kör med 747 på rutten då ekonomiklass på dessa plan är ganska dålig?
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med Marcus.
Jag väljer SWISS före Lufthansa. Deras eko är bättre(AVOD på alla widebody plan. Kanske inte på Edelweiss plan) och ZRH är en bra flygplats.
 

Malu

Medlem
Håller också med om att LX går före LH.
Dessutom får man alltid en bit schweizisk choklad till kaffet!
 

Ericel

Medlem
Måste säga att jag upplever att LX har för många bokningsklasser som bara ger 25% i EB. Betalade tex nästan 22.000 kr för t/r till GRU och fick bara 1500 x 2 poäng. Kanske iofs säger mer om EB... upplever dock att man ofta hamner i V och L klasser för dyra pengar medans med LH ofta hamnar i 100% klasser...

Annars tycker jag personligen att LX är fräschare än LH. Choklad är också gott som någon sade :)
 

Ericel

Medlem
Erichel, vilken bokningsklass hade du som kostade 22 kSEK i ekonomi och bara gav 1500x2?
Var 1500 totalen ARN - ZRH - GRU? Vad fick du per delsträcka?

L - hade dock fler destinationer på biljetten så det var inte priset till GRU enbart.. överdrev en smula men upplevda samma sak på en Indienbiljett... dyr biljett med bara 25% earning :(

Reste CPH-ZRH-GRU med LX

07 Mar 2011 Zürich - Sao PauloLX 0092 L Economy Discounted
Baspoäng 1 500 0
07 Mar 2011 Copenhagen - ZürichLX 1273 L Economy Discounted
Baspoäng 150 0
 
Toppen