Skyraider
Medlem
Austrian ställde in fligthen ARN-VIE i morse.
Pga att de har Menzies som handling agent var 150+ pax tvunga att gå landside för att köa i avgångshallen (en del kunde de säkert boka om per telefon men ex inte undertecknad som hade en connection på annat bolag (som OS codeshare) vilket OS callcenter inte lyckades (eller ville?) fixa).
Menzies gjorde dock inte vidare i från sig. Till en början hade de endast en person som bokade om. Efter 1 h hade de då lyckats boka om två passagerare. Sedan kom en till agent som bokade om (plus ytterligare tre som gick omkring och pratade). Inte särskilt förtroendeingivande.
Jag var nr fyra i kön och det hade när jag var klar gått 1h 35 min (mitt ärende tog ca 2 min eftersom Menzies inte hade några problem att göra det som OS inte klarade per telefon).
Lider med dem som fortfarande köar.
För min del blev resultatet fyra h senare ankomst och flyg på icke-*A flighter vilket sannolikt innebär en del förlorade miles. Eftersom jag har PP blev jag i alla fall inte utan lounge.
Pga att de har Menzies som handling agent var 150+ pax tvunga att gå landside för att köa i avgångshallen (en del kunde de säkert boka om per telefon men ex inte undertecknad som hade en connection på annat bolag (som OS codeshare) vilket OS callcenter inte lyckades (eller ville?) fixa).
Menzies gjorde dock inte vidare i från sig. Till en början hade de endast en person som bokade om. Efter 1 h hade de då lyckats boka om två passagerare. Sedan kom en till agent som bokade om (plus ytterligare tre som gick omkring och pratade). Inte särskilt förtroendeingivande.
Jag var nr fyra i kön och det hade när jag var klar gått 1h 35 min (mitt ärende tog ca 2 min eftersom Menzies inte hade några problem att göra det som OS inte klarade per telefon).
Lider med dem som fortfarande köar.
För min del blev resultatet fyra h senare ankomst och flyg på icke-*A flighter vilket sannolikt innebär en del förlorade miles. Eftersom jag har PP blev jag i alla fall inte utan lounge.