Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

LarsM

Medlem
Fick förklarat av en CC igår varför dom inte uppmärksammat mitt EBD och jag fick visa det för gratis dricka i SAS Go.
Hon visade listan och EBP hamnar högst upp i listan i en speciell sektion samt under resp seat medan EBD måste man titta i hela listan rad för rad och när det är stressigt med full kabin & kort flyg så blir det 'besvärligt'. Tydligen har CC påpekat det flera gånger enl henne att om de ska ge EBD annan behandling i kabin vill de ha dessa i special delen av passagerarlistan precis som EBP är.
 

011430121

Medlem
När jag checkade in senast och skrev ut boardingkortet så står det EBD och SK*G, när jag kom till Loungen så ville killen där skriva ut ett nytt boardingkort och på det står det SK*G, skulle det stå SK*D, på anslutningen från OSL-ARN så hade min stolsgranne SK*E på sitt boardingkort vad betyder det?
Nu blev det två frågor!

image.jpg
 

Layzedad

Medlem
Hade min första resa i Måndags där jag aktivt hade ändrat till EBD genom att maila diamond supporten. Förhoppningen var på topp att nu skulle det märkas skillnad.
Resultatet - ingenting...
Ingen recognition på SAS varken på SK140 eller SK945, stod fortfarande SK*G under notes på boarding passet, ingen seatblock på SK140 trots tomma säten i plus.
Hos UA kunde dom inte se att jag var Star Alliance Gold varken i loungen eller vid boarding, fick ett nytt boardingkort utskrivet vid gate när jag boardade i group 2 och blev ombedd att gå och ställa mig i kön igen och boarda med group 5.
Som en liten sidonotering så verkade priotaggning av bagage inte funka på varken ORD eller SEA.
 
+1 på att UA inte känner igen EBD. VId checkin i morse i Seattle fick jag varken priobagage eller prioboarding på boarding pass. Enligt bagdrop så fanns det ingen priostatus på bokningen och inget de kunde göra fast jag viftade med Diamantkortet. I Unitedloungen så kommenterade tanterna på att det inte var ofta de såg ett Diamantkort, och när jag skämtade lite med dem om det så bekräftade de att deras system inte hanterade något över EBG. Dock så knappade de en hel del för att se om de kunde printa boardingkort med boardinggrupp 1. När det inte lyckades så ringde de helt sonika till gaten och sade att det är en namngiven passagerare som skall boarda i grupp 1 fast det står grupp 3 på kortet. Funklade alldeles utmärkt.

I loungen passade jag också på att dra ett snabbt mail till Diamond support om att Uniteds system inte kände igen EBD. Fick ett halvsnorkigt svar tillbaka om att jag skulle ta med kortet till flygplatsen nästa gång, och att det inte var upp till SAS att säga till United att de skulle uppdatera sina system.

Har nu använt lite loungetid till att skriva ett lite utförligare uppföljningsmail.
 

Layzedad

Medlem
+1 på att UA inte känner igen EBD. VId checkin i morse i Seattle fick jag varken priobagage eller prioboarding på boarding pass. Enligt bagdrop så fanns det ingen priostatus på bokningen och inget de kunde göra fast jag viftade med Diamantkortet. I Unitedloungen så kommenterade tanterna på att det inte var ofta de såg ett Diamantkort, och när jag skämtade lite med dem om det så bekräftade de att deras system inte hanterade något över EBG. Dock så knappade de en hel del för att se om de kunde printa boardingkort med boardinggrupp 1. När det inte lyckades så ringde de helt sonika till gaten och sade att det är en namngiven passagerare som skall boarda i grupp 1 fast det står grupp 3 på kortet. Funklade alldeles utmärkt.

I loungen passade jag också på att dra ett snabbt mail till Diamond support om att Uniteds system inte kände igen EBD. Fick ett halvsnorkigt svar tillbaka om att jag skulle ta med kortet till flygplatsen nästa gång, och att det inte var upp till SAS att säga till United att de skulle uppdatera sina system.

Har nu använt lite loungetid till att skriva ett lite utförligare uppföljningsmail.
Det får väl bli ett mail både till diamond support och customer support...
 

Henrico

Medlem
Oroväckande.. Åker SK+UA nästa vecka och har EBD i bokningen... Sjukt trist om det börjar fungera sämre än tidigare. (har fungerat väldigt bra för mig sista året med boarding grupp 1, samt prio bagage hela tiden.)
 
Toppen