Senaste nytt

Ej tillgång till Swiss First Class lounge om man flyger med Swiss på en codeshare?

johhenrik

Medlem
För att UA tar en del av kakan... Vad man tycker om det kan man ju diskutera, men det är ju så att Swiss måste dela med sig på en codeshare.
 

palmen

Moderator
Det lär ju dock inte göra att de får fler personer som vill resa med Swiss och väljer kanske andra alternativ i first class. Kanske är en sån liten andel personer som faktiskt flyger Swiss F på codeshare så att det inte gör något?
Men som revenue pax kan jag ju personligen tycka att man borde få tillgång även om de måste dela med sig till United.
 

Senator

Moderator
Det finns ett antal trådar på FlyerTalk om detta. I princip borde inte detta spela någon roll alls om det är United eller Swiss av den enkla anledning att alla intäkter och kostnader delas efter det avtal som reglerar Joint Venture.

Men det verkar finnas en del substans till att detta är ett problem i Zurich.

Jag har själv frågat Swiss First linjen om detta och fått grönt ljus, men det känns som kommunikationsmiss mellan HQ och loungen.
 

Agö

Medlem
Det finns ett antal trådar på FlyerTalk om detta. I princip borde inte detta spela någon roll alls om det är United eller Swiss av den enkla anledning att alla intäkter och kostnader delas efter det avtal som reglerar Joint Venture.

Men det verkar finnas en del substans till att detta är ett problem i Zurich.

Jag har själv frågat Swiss First linjen om detta och fått grönt ljus, men det känns som kommunikationsmiss mellan HQ och loungen.
Star Alliance JV är väl begränsat till Nordamerika såvitt jag vet.
 

Jonas C

Medlem
Har man mobilt boaringkort så går det utmärkt att använda loungen, trots att biljetten är bokad som UA codeshare. Tycker dock att detta är helt vansinnigt, men å andra sidan inget helt väntat från ett överfunktionellt bolag som SWISS.
 

Jonas C

Medlem
Har inte ledningen underrättats om detta för ganska länge sedan, men ingen har velat göra något åt saken?
 
Toppen