Senaste nytt

Hjälp att boka flyg med Turkish Airlines till Seoul (ICN)

Hejsan,

Jag försöker boka en biljett (se bilaga), med TK och fare basis AN1ZPX, mellan CPH och ICN. Enligt ITA matrix finns biljetter, men jag lyckas inte boka biljetten vare sig via TKs egen hemsida eller expedia, osv. Jag antar att detta är för att segmentet CPH-IST är i Economy, medan IST-ICN är i Prem Eco. Måste jag vända mig till en resebyrå för detta?

Tack på förhand!

CPH-ICN.jpg
 
"How to buy this ticket ... Provide this information to a travel agent to help them match the fares found."

Så ja, det är nog det enklaste om du inte lyckas hitta den på expedia eller liknande.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan hitta Premium Economy på Turkish via mrjet.se om du söker på Turkish som bolag och Premium Economy som klass.

Problemet är att den 21AUG finns inga platser i A-klass (trots att ITA Matrix påstår det). Däremot finns det A-klass den 20AUG och 23AUG.

PS. Undvik förkortningar i trådrubrikerna.
 

agehall

Medlem
Det kan mycket väl vara married segments eller annat som stället till det. Om du inte hittar den online, ring en turkish och se om du kan boka direkt hos dem. Annars är det nog helt enkelt så att du har hittat en biljett som inte går att boka.
 

Jonas C

Medlem
Testa att söka på Kayak.de, där kan man boka A-fares genom tyska resebyråer. Anledningen till att man inte kan boka den hos svenska Expedia är då de billigaste A-priserna listas som Economy på ExpertFlyer, trots att bokningsklassen är för Comfort Class.
 

Flying P

Medlem
Känt sedan länge att TK och LX visar felaktig tillgång, delvis pga married segments och antagligen pga andra saker också...
 

pep

Medlem
Fin, fin pris. Har du proevet at booke som multiple destinations? Den findes paa Hipmunk for 1564 USD, men hjemturen er almindelig economy...
 

AABack2ARN

Medlem
Tackar för all input! @AABack2ARN - när jag gör sökningen prissätts biljetten till dryga 15 000, istället för dryga 10 000. Var det samma för dig?

Är inte priset i din skärmdump i danska kronor? Låter förvisso inte som hela förklaringen eftersom växelkursen är 1,25. Går du in på mrjet.se får du priset i svenska kronor. Kanske har det blivit en högre bokningsklass ena vägen.
 
@AABack2ARN nej, det är i SEK. När jag letade vidare på MrJet +/-3 dagar hittade jag "rätt" pris (~10400 SEK). Jag får helt enkelt ringa till Turkish och se vad de kan göra...
@pep som ovan, jag får ta och ringa till Turkish. Återkommer
 
Toppen