Senaste nytt

KLM Economy Comfort - värt pengarna?

Gnopps

Medlem
Jag har en resa bokad MEX-AMS nästa månad. Som Skyteam Elite Plus medlem kan jag köpa EC till halva priset (dvs. €65). Jag är van att flyga i ekonomiklass så är inte säker om jag ska betala..

1. Vad är er åsikt, är det värt det?
2. Är det möjligt att istället snacka sig till det i gaten/loungen före avgång?

Flyget ser halvfullt ut i vanlig ekonomi och rätt tomt i EC.
 
Det ser inte jätteskoj ut eftersom servicenivån är samma som i Economy.

SAS Economy Extra ger bättre mat/vin alternativ och känns mer "Premium" tycker jag.
 

Gnopps

Medlem
Det ser inte jätteskoj ut eftersom servicenivån är samma som i Economy.

SAS Economy Extra ger bättre mat/vin alternativ och känns mer "Premium" tycker jag.
Absolut, deras produkter kan inte jämföras. SAS har en separat kabin, servicekoncept och säten. KLM har inte ens bättre säten utan bara bättre lutningsvinkel och benutrymme.

Jag var en gång bokat på Air France i deras ekonomi premium som också är en separat kabin. Flyget blev inställt och AF ville boka om mig till KL istället i economy comfort. Jag vägrade eftersom det skulle innebära en nedgradering vilket AF inte tyckte det var. I slutändan fick jag som jag ville..
 

Gnopps

Medlem
Min respartner och jag bestämde oss för att köpa men det gick inte. Rabatten gäller endast mig som har Elite plus och inte min kompis trots att vi är i samma pnr.
 

Gnopps

Medlem
Har inte hört talas om economy comfort tidigare.

Vad är det man får? Bara lite mer benutrymme? Och hur mycket extra utrymme är det jämfört med vanlig economy?
Du får extra utrumme (34-35 gentemot 31-32 tum) samt att stolen går att fälla längre bak (ungefär dubbelt). Men själva stolstypen och servicen ombord är exakt den samma. Du får inte heller extra poäng.

Välj mer komfort - KLM.com
 
Jag betalade till $106 för EC sist på sträckan AMS-JFK och kan bara konstatera att det var värt varenda öre(eller cent). Även om maten och servicen är samma som i Economy det är helt annan atmosfär i EC. Det var tyst, mer luftutrymme pga några lediga stolar, kanon benutrymme och jag fick en bra sömn hela vägen.
Men jag ändå saknar NWAs A340 flygplan då man hade eluttag även i Economy där.
 

Xpressen

Medlem
Bumpar denna.

Åker med jobbet till Vegas för CES i januari, eftersom vi har med lite anställda och mina två kompanjoner inte förstått värdet av business så valde vi att boka billigaste alternativet med 2 mellanlandningar dessutom och denna gången blev det KLM.

Det jag undrar är om någon har koll på economy comfort? Är det någon som är uppdaterad och har åkt på senaste? Är de värt att lägga till 1 000 per väg på detta åtminstone för de långa benen?

Undrar även om någon har koll på hur stor/liten möjligheten är att man som nybliven flying blue medlem få möjlighet att uppgradera för pengar?
 

Pho

Medlem
Bumpar denna.

Åker med jobbet till Vegas för CES i januari, eftersom vi har med lite anställda och mina två kompanjoner inte förstått värdet av business så valde vi att boka billigaste alternativet med 2 mellanlandningar dessutom och denna gången blev det KLM.

Det jag undrar är om någon har koll på economy comfort? Är det någon som är uppdaterad och har åkt på senaste? Är de värt att lägga till 1 000 per väg på detta åtminstone för de långa benen?

Undrar även om någon har koll på hur stor/liten möjligheten är att man som nybliven flying blue medlem få möjlighet att uppgradera för pengar?
För uppgradering med pengar är nog inte din status så avgörande som om det överhuvud taget finns platser...
 
Toppen