Senaste nytt

Tillgång till fast track och lounge?

erhel

Medlem
Hej!
Imorgon har jag en resa ARN-HEL-ZRH med Sas och Blue1 och sträckan HEL-ZRH är inbokad i C, medan sträckan ARN-HEL är bokad i M.

Följande formulering på sas.se gör mig lite konfunderad: "om du har en biljett med avresa samma dag med internationellt flyg i Business med SAS, Blue1... har du tillgång till SAS Business Lounge samma dag som avresan."

Jag hade räknat med att inte ha access till lounge och fast track, men kan någon kanske förtydliga hur det egentligen är?
 

EBGGOT

Medlem
Är det 1 biljett eller 2?

Är det på 1 kan det finnas en liten chans fall du har tur, men jag tror INTE du skall räkna med det!
Är det 2 - nej ...
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Fördelen är att allt är på en biljett och att allt dessutom är med SAS och Blue1 (dvs SAS Group).
Strikt regelmässigt är väl svaret nej men det är gråzon på det och förmodligen upp till personalen i receptionen.

Det jag dock inte riktigt förstår. Om det är en genomgående biljett, varför bokades aldrig Stockholm-Helsingfors också som business class?
 

Gnopps

Medlem
Fördelen är att allt är på en biljett och att allt dessutom är med SAS och Blue1 (dvs SAS Group).
Strikt regelmässigt är väl svaret nej men det är gråzon på det och förmodligen upp till personalen i receptionen.

Det jag dock inte riktigt förstår. Om det är en genomgående biljett, varför bokades aldrig Stockholm-Helsingfors också som business class?
Optiontown?

Jag tror du kan snacka dig in i loungen men var beredd på ett nej och få vända om.
 

erhel

Medlem
Fördelen är att allt är på en biljett och att allt dessutom är med SAS och Blue1 (dvs SAS Group).
Strikt regelmässigt är väl svaret nej men det är gråzon på det och förmodligen upp till personalen i receptionen.

Det jag dock inte riktigt förstår. Om det är en genomgående biljett, varför bokades aldrig Stockholm-Helsingfors också som business class?

Det är faktiskt väldigt märkligt hur det har blivit så. Jag bokar genom den resebyrå som den organisation jag reser för använder och jag misstänker att det kan vara någon typ av restriktioner i vårt avtal med dem som lett till detta.

Jag försöker helt enkelt så får vi se. I värsta fall får jag väl gå till dörren bredvid och Menzies (Diners).
 

flying

Medlem
Hej!
Imorgon har jag en resa ARN-HEL-ZRH med Sas och Blue1 och sträckan HEL-ZRH är inbokad i C, medan sträckan ARN-HEL är bokad i M.

Vilken tid är din ARN-HEL ? Eftersom att SAS delar ut guldkort i cornflakes paket så brukar det vara väldigt mycket folk i loungerna på morgonen så då kanske chansen att bli insläppt är mindre.

Och den riktiga fast tracken är vid pir B där det sällan är någon kö :)
 

jumbooze

Medlem
Om jag har en Biz-blijett med LX4701 som körs av SAS (CPH - ZRH), codeshare med SK 601.
Får man då gå igenom fast track? Hur funkar lounge access på CPH?
 

Gnopps

Medlem
Ja, du bör få gå igenom Fast Track om du flyger med ett SK-flyg. I Köpenhamn kommer du in i SAS Business Lounge med affärsklassbiljett.
 
Toppen