Senaste nytt

Parkering på Arlanda flygplats

RickardG

Medlem
Så här parkerade jag sist, då jag ankom Arlanda med bil kl 06:00 en fredag och återkom kl 21:00 en tisdag:

Det finns weekenderbjudanden som ger ett bra pris, men det är fredag - (max) måndag. Så fort man vill stå en dag till blir det betydligt dyrare, från 720 kr till 1800 kr.

2015-05-21_1511.png


2015-05-21_1511_001.png


Jag bokade därför fredag till måndag och tog straffavgiften på 370 kr för att komma försent. Dessutom utnyttjade jag bokningslänken från norwegian.se

2015-05-21_1512.png


Jag betalade alltså 565 kr + 370 kr = 935 kr, istället för de 1800 kr som de ursprungligen ville ha....
 

HCW

Medlem
Mycket bra tips, tack. Jag hade samma tanke en gång men läste villkoren som att fullt pris, dvs motsvarande 1.800 kr, skulle debiteras.
 

Olle A

Medlem
Det är tydligen högtryck på parkeringfronten på Arlanda nu. Kom på att jag inte bokat parkering inför weekendturen från terminal 5 och konstaterade att det bara fanns ETT alternativ som var ledigt, p-garaget vid terminal 4. Både Alfa och Beta var utsålda. Nu rasslar det in pengar till Swedavia vill jag lova.
 

011430121

Medlem
Det är tydligen högtryck på parkeringfronten på Arlanda nu. Kom på att jag inte bokat parkering inför weekendturen från terminal 5 och konstaterade att det bara fanns ETT alternativ som var ledigt, p-garaget vid terminal 4. Både Alfa och Beta var utsålda. Nu rasslar det in pengar till Swedavia vill jag lova.
Vid några tillfällen så har jag fått samma info när jag har försökt att boka på nätet, jag har ändå hittat plats på Beta
 

Olle A

Medlem
Vid några tillfällen så har jag fått samma info när jag har försökt att boka på nätet, jag har ändå hittat plats på Beta
Det är möjligt, men känner inte för att irra runt på Beta och leta plats i morgon bitti klockan 6 så det fick bli p-hus och en längre promenad i stället.
 

HCW

Medlem
Har bokningslänken på Norwegian försvunnit? Någon som känner till något annat sätt att pressa ner priset lite?
 

RickardG

Medlem
Har bokningslänken på Norwegian försvunnit? Någon som känner till något annat sätt att pressa ner priset lite?
Den här hittade jag på deras gamla site och den verkar fungera: Arlanda Airport






-

Det går att ändra agendCode=SA005 till andra koder också, men de jag testat, 004 och 006 ger samma pris som Norwegian. Säg gärna till om du testar någon annan kod och hittar bättre pris.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

RickardG

Medlem
Den här hittade jag på deras gamla site och den verkar fungera: Arlanda Airport






-

Det går att ändra agendCode=SA005 till andra koder också, men de jag testat, 004 och 006 ger samma pris som Norwegian. Säg gärna till om du testar någon annan kod och hittar bättre pris.
Swedavia har ändrat upplägget på sin website så ovanstående fungerar inte längre. Inte heller kan jag hitta några spår av rabatterade länkar från SAS eller Norwegian. Däremot hittade jag denna från Apollo:
Book your parking
och om man ändrar APO till exempelvis SAS så får man lite lägre priser på de flesta parkeringar. Testa gärna med andra kombinationer och rapportera vad som funkar bäst. Till exempel ger Apollo bara rabatt på ett fåtal platser medan SAS verkar ge generell rabatt.
 

011430121

Medlem
Jag bokade idag parkering i P-hus 53 det är det nya P-huset vid T5 in den 29 april 06,00 och ut den 2 maj klockan 16,00 och fick ett pris på 499:- det var ett boka tidigt pris!
Jag har alltid trott att boka tidigt var att man bokade långt fram i tiden! Men klockan 06,00 är tydligen boka tidigt, eller har jag fattat fel.
@fcx ännu en andledning att kliva upp tidigt!
Om man bokat Betaparkeringen och därifrån måste man åka buss till terminalen hade priset blivit 550:-.
 
Toppen