Senaste nytt

Prisvärda biljetter Stockholm-Los Angeles/San Francisco-Stockholm

toer00

Medlem
Någon som har tips på bra och "prisvärda" Business eller First biljetter STO - LAX/SFO - STO? Skall åka dit med frugan om drygt ett år.

Har funderat på LX alt BA, bägge dessa har relativt bra priser i J resp I klass men osäker på hur prisbilden i First ser ut. A 343 eller B747. Bra service och bra säteskomfort uppskattas alltid. Någon som har några andra bra tips på bolag / priser? Har även ca 100 000 EB poäng som jag kan tänka mig att lägga till om så krävs för ev. uppgraderingar

Tacksam för all svar jag kan få

Mvh
Tomas
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se toer00!

Flyttar över den här frågan till en separat tråd för att du ska få fler och bättre svar.
 

Concorde

Founding Member
BA är mitt tips. Flyger du business har du Upper Deck på 747. Första klass är med 99% säkerhet den nya kabinen i nosen på 747 vilket är trevligt, och inget fel på den gamla heller. Ingen galley och lite trafik. I first får du även tillgång till Concorde Room på Heathrow, läs mer om det här. Din fru lär bli impad ;)

Väldigt smidig resa trots byte. ARN-LHR i rätt riktning, och sen direkt till LAX. Du kan open-jaw och starta i SFO på returen utan någon extra kostnad. Min fru och hennes syster gjorde exakt denna trip för två somrar sedan, med bli längs med kusten upp till SFO. Problemet är att idag kan du inte boka ett år framåt (330 dagar brukar vara cut-off) men kikar du på priser nu så kostar BA business ARN-LHR-LAX retur SFO-LHR-ARN ca. 22.000 T/R inklusive alla avgifter och skatter (mycket bra deal). First ligger på 58.000 med ARN som startpunkt.

Men, och det är detta som är så förvirrande med flygbiljetter (och varför vi startade BC) bokar du LHR-LAX och ARN-LHR som separata bokningar kommer du ner på 38.500 T/R i First! Detta eftersom BA har en kampanj på Business och First i England, mao när du bokar med ARN som start laddas inte det priset. För att göra det hela ännu mer stökigt är det tvärtom med Business, då är det billigare att starta i ARN....
 

toer00

Medlem
Enligt många reviewer på Skytrax så är maten i BA Business lite si så där? Medan många berömmer deras säten.
LX å sin sida går kritik på deras business säten är en aning smala medan maten är bra?

Har lite funderat på att köpa mig saknade poäng nästa gång SAS har "plus 50%'s kampanj" på inköpta poäng och
försöka på mig en uppgradering från Z till First, ända problemet är att det är är så få platser där bara, risk för att en massa rika "Krösus sorkar",
tar dessa platser? Känns lite surt då att chansa på J klass om man inte bli uppgraderad, för då hade Z varit ett mer prisvärdare alt.

Men visst BA Business låter bra, hur kommer man åt priser och biljetter med start på LHR? Men om man har ARN-LHR på separat bokning då
tar väl flygbolaget inget ansvar för om man bli försenad?
 

Concorde

Founding Member
Det beror på vem du pratar med på BA skulle du missa din connection. Tekniskt är svaret ja att dom inte har en skyldighet att hjälpa dig, men är det BA+BA brukar dom vara behjälpliga. För att få LHR priser väljer du helt enkelt UK+LHR som departure airport på ba.com. Piece of cake.
 
Toppen