Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Helt otroligt att jag missat infon med itinerary-pilen, trodde jag hade provat att klicka på den.

Intressant grej med Aegean: Iaf i de exempel jag provat hittills är det alltid samma bokningsklass per riktning, alltså oavsett byten. T.ex. ARN-ATH-LCA: bokningsklass T.
Så længe det er en gemmengående fare, dvs. STO-LCA så har man normalt samme bookingklasse hele vejen. Dette kan naturligvis afvige hvis selskaber kører med forskellige "systemer" på longhaul, shorthaul, indenrigs osv...
 

NyfikenGrau

Medlem
Hm, ok @Christian R , kanske är så, tycker jag haft olika med både SAS och LH men har inte tid att gräva bland boardingkorten just nu, men jag kanske har blandat ihop diverse sträckor :)
 

Dr. Miles

Expert
Helt otroligt att jag missat infon med itinerary-pilen, trodde jag hade provat att klicka på den.

Intressant grej med Aegean: Iaf i de exempel jag provat hittills är det alltid samma bokningsklass per riktning, alltså oavsett byten. T.ex. ARN-ATH-LCA: bokningsklass T.
Hm, ok @Christian R , kanske är så, tycker jag haft olika med både SAS och LH men har inte tid att gräva bland boardingkorten just nu, men jag kanske har blandat ihop diverse sträckor :)
Ett exempel.
Lufthansa har S klass som de använder för billig Economy class biljett men S klass hos SAS är SAS Plus.
När man bokar t ex Stockholm-Frankfurt-Rom med Lufthansa där Stockholm-Frankfurt är operated by SAS, tror jag att det bokas i helt annan bokningsklass än S klass på SAS.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ett exempel.
Lufthansa har S klass som de använder för billig Economy class biljett men S klass hos SAS är SAS Plus.
När man bokar t ex Stockholm-Frankfurt-Rom med Lufthansa där Stockholm-Frankfurt är operated by SAS, tror jag att det bokas i helt annan bokningsklass än S klass på SAS.

Så är det säkert, men menade inte codeshare just i detta fall.
Nu när jag kollade hade alla genomgående bokningar med samma bolag åt ett håll samma bokningsklass, utom i vissa fall där, som @Christian R säger, man t.ex. växlar mellan inrikes/utrikes eller longhaul/shorthaul.
 
Är det någon som krediterat Lufthansa Premium Economy, booking class E, till Miles & Bonus? Fick ni i såfall några miles?

Enligt Aegean Airlines | All Airlines är det 0% intjäning, men är det från tiden när LH använde E för riktigt billiga economy-biljetter? Deras kundtjänst hänvisar bara till tabellen...
 

palmen

Moderator
Har inte testat att kreditera Lufthansa E, men om det står 0% i tabellen så är det nog det man får gå efter.
Har varit liknande för andra bolag där discounted business (P-klass) på några bolag inte gav några poäng alls till andra bonusprogram (har för mig det var Brussels Airlines och kreditering till SAS Eurobonus).
 

fleetheseen

Medlem
Hej på er! Har en liten fundering ang. min guldstatus hos Aegean. Jag är lite osäker på när min nya intjäningsperiod börjar. Då jag såklart vill behålla min status vill jag gärna veta brytpunkten för nästa intjäningsperiod för planerandet av höstens/vinterns resor så man reser så mycket som möjligt på "rätt sida" av intjäningsperioderna. När jag loggar in på mitt konto hos Aegean så står det att jag har t.o.m. den 24/11 på mig att komma upp i guldnivå (vilket jag gjort för denna perioden). Men är 24/11 datumet inklusive 2 månaders grace period? Jag har nämligen för mig att jag signade upp i september hos Aegean. Någon som kan bringa klarhet i detta? När börjar egentligen min nya intjäningsperiod? 24/11 eller något annat datum?
 

YYZ

Medlem
Sent spelar ingen roll när du signade upp. När de sjösatte det nya programmet i november förra året så fick alla existerande medlemmar 24/11 som brytpunkt
 
Toppen