Senaste nytt

Hjälp! Vilket flygbolag ska jag välja?

harlekin

Medlem
Jag tänkte flyga bonusresa till Sydostasien (antagligen Malaysia) i Business Class över jul, och försöker välja vem jag ska flyga med den längsta sträckan. Eftersom jag aldrig flugit Business åt det hållet förut så söker jag nu råd från det allvetande BC-forumet ;-)

Jag har kollat upp tillgängligheten med Uniteds award search-verktyg, och mina alternativ verkar vara:

ARN-BKK med TG (Boeing 777-300)
ARN-BJS med CA (A330)
CPH-BJS med SK (A340-300)
MUC-BKK med TG (Boeing 747)
IST-KUL med TK (A330)

Är det någon som har någon klok input på vilka av dessa flygbolag och flygplanstyper som erbjuder bäst Business Class-upplevelse? Tacksam för alla råd!
 

harlekin

Medlem
Ja, om jag tolkar Uniteds award search rätt :) Jag är dock väldigt flexibel med datum, och kan resa när som helst under ett spann på 2-3 veckor.
 

agehall

Medlem
Ok, det var ju inte dåligt. Jag hade nog undvikit kina och jag är ingen fan av TK, så i mitt fall hade jag gått på Thai. Om du vill flyga 747 eller 777 är upp till dig skulle jag säga.
 

mha321

Medlem
Enda anledningen att välja SK i den lineupen i dagsläget (eftersom du inte kan räkna med nya kabinen på en 340 till jul) är att du då slipper betala bränsletillägg, vilket kan göra en rätt stor skillnad i cash-delen av resan.

Om det är en viktig aspekt för dig så titta på SK - men om upplevelsen är viktigare, så ta någon av de andra. Personligen skulle jag nog också valt Thai.
 

harlekin

Medlem
Tack för tipsen!

Vet ni om det är något av dessa flygbolag som har lie flats? Googlade på TG och de verkar bara ha recline (163-170 grader) på sina 747 och på den 777-300 som går från ARN?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för tipsen!

Vet ni om det är något av dessa flygbolag som har lie flats? Googlade på TG och de verkar bara ha recline (163-170 grader) på sina 747 och på den 777-300 som går från ARN?
Lie flat kan vara 170 graders vinkel. Menar du Full flat (180 grader)?

Följande flygbolag och flygplansmodell har Full flat på tidigarenämnda rutter.
Air China A330
Turkish Airlines A330
THAI Boeing 777-300ER

Jag är inte säker på om THAI har Full flat på Boeing 747 mellan München-Bangkok.
 

ACervin

Medlem
Sovit flera gånger mellan BKK-CPH och det är sedan ca 2 år tillbaks fully flat. Boeing 777-300ER tror jag, i alla fall en trippelsjua.
 

harlekin

Medlem
Jag är visst en dålig googlare. Fick för mig att THAI flög 777-300 från Skandinavien, men precis som ni säger är det ju 777-300ER med full flats. Stort tack för all input, det var till jättestor hjälp :)
 
Toppen