Senaste nytt

Ge bort SAS points till andra?

Stefan62

Medlem
Jag försökte för några år sedan och då var det inte möjligt - de sa då att det var ok att "köpa" biljett till en annan person, men inte att föra över poäng till någon annans konto. Reglerna kan ha ändrats.
 

Mauricio

Medlem
Vad jag vet finns inte möjligheten. I julas hade de en kampanj där man kunde ge bort sina mil som en julklapp men då tog de betalt beroende på hur mycket man ville ge bort.
 

Matsson

Medlem
Synd då tre barn har 25K var som tillsammans skulle räcka till hyfsad upgrade för mej och frun.......
 

Dr. Miles

Expert
Synd då tre barn har 25K var som tillsammans skulle räcka till hyfsad upgrade för mej och frun.......

Om bmi inte konkar eller sväljs av IAG, skulle jag rekommendera bmi Diamond Club för familjeresabde inom Star Alliance.
Mer info kan du hitta i denna tråd: http://www.businessclass.se/ovriga-...er-att-samla-ihop-familjens-poaeng-miles.html

EDIT: Jag har ändrat rubriken av denna tråd lite gran så att det blir tydligare för andra.
Hoppas du har överseende med detta.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Innan jul kunde man ju ge bort poäng till andra mot en avgift, men det var ju inte direkt attraktivt, rent kostnadsmässigt.

En annan fråga, kan person A med sina poäng göra en uppgradering åt person B på flygplatsen, även om A inte reser?
 

Unicornone

Medlem
Nu är det här ju j-igt länge sen men ändå.. 2003 donerade en kollega 15000 pts till mig när vi flög till ORD så vi kund uppgradera till business. Men som sagt det är ju inte igår precis.. Gjordes vid gaten.
 
Toppen