Senaste nytt

Strandsatt pga av att inga plan går till/från Longyearbyen just nu

Magino

Medlem
Skulle suttit i SAS café på Tromsö just nu. Men istället är jag fast på Svalbard då alla flygen blivit inställda på grund av dimma. Fortfarande ingen som vet när vi kommer kunna flyga härifrån. Börjar bli lite stressad då jag ska flyga till Thailand imorgon från Stockholm.
 

doc

Medlem
Skulle suttit i SAS café på Tromsö just nu. Men istället är jag fast på Svalbard då alla flygen blivit inställda på grund av dimma. Fortfarande ingen som vet när vi kommer kunna flyga härifrån. Börjar bli lite stressad då jag ska flyga till Thailand imorgon från Stockholm.
Hoppas det löser sig, så du kommer vidare!
 

AABack2ARN

Medlem
@Magino: Det verkar lite körigt med planen till Longyearbyen. Antar att du skulle med SK4425 klockan 14:45? Det planet ankom Tromsö men reste sedan tillbaka till Oslo i stället för att flyga upp till LYR och hämta er. Och nattplanet (SK4497) verkar vara inställt om man skall tro Flightradar (vilket man bevisligen inte alltid kan göra).

Hoppas verkligen det löser sig men jag förstår att du är stressad.
 

Magino

Medlem
Underbart detta. Alla flygen verkar vara kanselerade även idag. Så Thailand känns inte så troligt längre.
Sen verkar varken SAS, AMEX försäkringen eller hemförsäkringen vilja ta på sig kostnaden för ombokning av mitt flyg till Thailand då det är på en separat bokning.
Boka om på qatar blir dyrt, från 10.000 beroende på vilken dag jag kom hem, men de kunde avboka hela biljetten för en kostnad av $300 i alla fall. Får se om den kostnaden går att lägga över på SAS i ett senare läge.
 

011430121

Medlem
@Magino, lider verkligen med Dig, 10.000 kr känns som en ny biljett.
Är det fortfarande dimma, eller har SAS ingen maskin på LYR för att det har varit dimma?
 

DrKlas

Medlem
Nu verkar det ha tillkommit en extraflight SK7090/7091 från Oslo och tillbaka igen från Longyearbyen klockan 19:55 ikväll. Åtminstone såg jag den inte för en stund sedan när jag kollade om SK4496 som jag ska med går eller inte.
 
Toppen