Senaste nytt

Vilket plan flyger SK 901 på min bokning?

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag har bokat en bonusresa nästa år till New York och på ditvägen så skall vi flyga med SK 901 från CPH - EWR, flighten går kl 18:35 den 8/4 och det är en Airbus A340 och min fråga är om någon vet om detta plan kommer vara någon av de A340 planen som kommer att uppgraderas till den nya kabinen ?

/A
 

AABack2ARN

Medlem
Det är nog inte helt klart ännu. Dock kan man konstatera att SAS just nu planerat LN-RKP (LAN-kärran utan Pluskabin) på denna flygning vilket tyder på att de inte har planerat att använda en A340 med uppgraderad kabin på den flighten. För övrigt säljer de fortfarande Plus-platser på planet vilket i år har medfört uppgradering till Business om plats funnits. Kanske värt att chansa om man tycker om att gambla lite ;)
 

agehall

Medlem
Inte ens SAS vet nog vad som faktiskt kommer att flyga den där rutten om 9 månader... Men spelar det egentligen någon roll? Du har ju redan bokat, så det är ju inte som att du står i valet och kvalet om du ska boka eller inte.
 

Andreas.Net

Medlem
Inte ens SAS vet nog vad som faktiskt kommer att flyga den där rutten om 9 månader... Men spelar det egentligen någon roll? Du har ju redan bokat, så det är ju inte som att du står i valet och kvalet om du ska boka eller inte.

Nej i och för sig men jag kanske bokar av och försöker hitta platser någon annan dag, jag vill ju gärna ha den nya kabinen.

/A
 

AABack2ARN

Medlem
Bokar du av biljetterna kan du ge dig på att just den dagen sätter SAS in en ny A330 på just SK901 och din flight får en gammal A340. ;)

Men det är nog så att SK903/907/909 har större chans att se nya kabinen jämfört med SK901. Men hur mycket större har jag ingen aning om.

För övrigt är väl C-kabinen i LAN-kärran bättre än C-kabinen i de gamla A340-maskinerna.
 

palmen

Moderator
Som många redan har sagt är det "omöjligt" att 9 månader i förväg säga vilket plan som kommer flyga din avgång.
I dagsläget försöker de använda det gamla LAN-planet på just denna flygning, men det kan självklart ändras fram tills du ska åka.
Om du absolut vill åka nya kabinen skulle jag boka en flight som normalt sätt flygs av A330, då har du störst chans på ny kabin.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag hittade faktiskt flighter i slutet av maj som jag har bokat nu och där är det A330 båda vägarna, så nu skall jag boka av den gamla.

/A
 
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen