Senaste nytt

Points.com vilken nytta har man av dem?

henrik l

Medlem
Såg en fråga i US-ariwaystråden kring points.com och vilka nytta man har av dom? Tror att det vara ett ämne för en separat tråd.

Så vilka nytta har man av dem?

Hur funkar deras byteshandel?

Osv.....

För övrigt är det ju points.com som oftast administrerar vår poängköp.
 

agehall

Medlem
Den största nyttan är väl att man får 50% bonus med US just nu. :)

Jag registrerade mig hos dem för ett tag sedan för att testa, men jag vet inte om jag riktigt ser vitsen med det. Iaf inte för min egen del.
 
Vet inte om det är någon nytta till icke US-baserade men för mig är det ett bra verktyg att hålla koll på alla mina program, från Aeroplan till US samt överföra från ena programmet till andra utan att lusläsa på varje programs hemsida.
 

agehall

Medlem
När jag tänker på det, jag tror att de hanterar försäljning av miles för Flying Blue.

Jag tror inte man har något att förlora på att registrera sig hos dem, men jag vet inte heller hur användbara deras tjänster är för oss i europa.
 

Homer

Medlem
Priority Club multipartner kampanjer, en av aktiviteterna brukar vara att överföra poäng från Points.com, så det är många som skaffat sig ett Frontier eller Alaskan konto, fått anmälningsbonus och sen överfört poängen till PC.
Kursen för överföringar mellan program är mestadels usel så någon annan nytta kan jag inte komma på.
 

henrik l

Medlem
Dom brukar ju ha en lista med erbjudanden om "trades" mellan program, samt ett pris för traden. Jag har inte orkat titta närmare på detta.Men har jag fattat rätt att man byter poäng med någon och sedan betalar man till någon, typ points.com?
 

Homer

Medlem
Du kan dels byta mellan dina egna program till fasta kurser, men det är bara mellan några få program det går att göra så.
Det kostar inget i pengar, men kursen är dålig.

eller så kan du byta med någon annan, aldrig provat detta,
XXX wants to trade the following with you: 8000 av något mot 8000 av något annat + avgift som betalas till Points.com
 
Toppen