Senaste nytt

Ska det vara så stor skillnad i bränsletillägg på biljetten mellan USA->Europa och Europa->USA?

Dr. Miles

Expert
Jag noterade en sak när jag kollade TAP Portugals (TP) biljett från New York till Stockholm.
När jag hittade deras kampanjpris (ca 12.700 SEK exkl. skatter) i ExpertFlyer, räknade jag att det skulle hamna runt 16.500 SEK inkl. skatter då summa av skatter & bränsletillägg för flygningar över Nordatlanten brukar att ligga 3.500-4.000 SEK.
Men ack jag hade fel.

Endast bränsletillägget på biljetten New York - Stockholm T/R kostar ca 7.260 SEK, flygskatter tillkommer ovanpå denna summa. :eek::mad:

New York - Stockholm T/R:
Screenshot20150711_01.png


Stockholm - New York T/R:
Screenshot20150711_02.png


Det här är helt absurd. Ska de ta bränsletillägg, bör det vara samma summa på samma linje i samma kabinklass.
 

Senator

Moderator
Hade samma problem med bonusresa med Lufthansa. Jag bokade SEN Companion Award mao 2 personer i First ARN-ZRH-FRA-BOS. Betalade ca 4 000kr för båda.

@sembl bokade mig BOS-FRA-ARN en väg i Business och den kostade 4 000kr i avgifter. Försökte be SAS EB kolla på detta, men så kom det från systemen..
 

AABack2ARN

Medlem
Amerikanare väger mer i genomsnitt och kostar därför mera bränsle? ;)

Skämt åsido - visar ytterligare bara på att detta med bräsnleavgifter är ett j*a skämt och elände. Och som man kan notera slutar priserna på ungefär samma sak... Lite nördigt kan man vidare konstatera att bokningssystemen uppenbarligen spottar ur sig alla avgifter i olika ordning beroende på resväg.
 
Toppen