Senaste nytt

Förslag på ny hotellkedja åt företaget? 300 nätter i Stockholm/Göteborg/Malmö

widde

Medlem
Hallå vänner,
Vi är ett par kollegor som tröttnat lite på nuvarande hotell-kedja och därför fått i uppdrag att hitta en ny.
Totalt rör det sig om runt 300 nätter, de flesta i Stockholm/göteborg/malmö.

Någon här som jobbar/har kontakter på de större kedjorna? Skicka PM för mer detaljer.
Vi måste hålla oss till BW, Scandic, Elite eller liknande. Viktigt att kedjan finns i CPH och Oslo också.

Som sagt, skicka gärna PM.

/AW
 
Hallå vänner,
Vi är ett par kollegor som tröttnat lite på nuvarande hotell-kedja och därför fått i uppdrag att hitta en ny.
Totalt rör det sig om runt 300 nätter, de flesta i Stockholm/göteborg/malmö.

Någon här som jobbar/har kontakter på de större kedjorna? Skicka PM för mer detaljer.
Vi måste hålla oss till BW, Scandic, Elite eller liknande. Viktigt att kedjan finns i CPH och Oslo också.

Som sagt, skicka gärna PM.

/AW

Har inga kontakter och jobbar inte i branschen, men imho så är detta ett vettigt program både för företaget och de anställda.
Club Carlson for Business
 

Marcus01

Medlem
Hur många personer rör det sej om, vilka dagar i veckan (på ett ungefär) bor ni på hotell? Hur långt innan/ nära inpå bokar ni? Hotellens revenue management är inte helt enkelt att förstå... Eftersom inte Choice nämns som alternativ så gissar jag att det är dem ni byter bort?
 

widde

Medlem
Hej, Det är inte choice vi väljer bort.
Ofta väldigt nära ankomstdag, ibland gör vi större bokningar av fler rum med bättre framförhållning.

Ofta är det flera personer på samma Hotell. Gissningsvis är det tisdag > fredag som är hetast. Vi är ungefär 30 personer som använder sig av hotellen.
 

Marcus01

Medlem
Elite går ju bort då de inte har hotell i OSL och CPH, dock har de ett ganska generöst bonusprogram... BW tycker jag personligen har ganska tråkiga hotell, där kan du iofs statusmatcha från Accor Platinum till BW Diamond. Scandic är svåra att statusmatcha, finns dock på alla orter. Choice, svåra att statusmatcha men ett silverkort kan du med största säkerhet få mot ett Accor Platinum, dessvärre har de bara ett hotell i CPH, i STO och OSL är utbudet däremot riktigt bra. Radisson BLU, tipsa dina kollegor om att köpa 10 Rezidoraktier så att ni alla kan få Gold Elite status...;-) De finns ju också representerade på alla era orter som ni reser på.
Tänk på att 300 nätter inte är särskilt mycket att komma med i en förhandlingssituation, räkna inte med at få särskilt mkt rabatt, om någon.. Har ni relevant statistik att visa upp?
Hoppas detta hjälper något!
 

Marcus01

Medlem
Sen finns ju alltid Rica och First, Rica är väl ok men, i mitt tycke, ganska intetsägande, First har ju en del ekonomiska bekymmer just nu så de kanske vill deala lite om inte annat?!
 

widde

Medlem
@Marcus01, Lite offtopic kanske. Men lägger jag bara en order på 10 aktier i min depå så kommer ett kort? Kan man få det bekräftat på något vänster?
 

Marcus01

Medlem
Snyggt! Det tar ett tag innan du får ett fysiskt kort bara, närmare 4veckor för mej om jag inte minns fel!
 
Toppen