Senaste nytt

Limousineservice, New York - erfarenheter?

erc

Medlem
Efter en kvälls sökning kan det konstateras att det finns fler limousinegarage i New York än det finns pizzerior i Värmland.

Då jag inom kort besöker området med ett större resesällskap känns USD65/timme oerhört prisvärt för att transportera hela gänget. Men. Webbsidorna (som nästan alla känns galet föråldrade) indikerar tillägg efter tillägg.

Så, vana NYC-resenärer, vad kan ni säga om era erfarenheter i stretched towncars?
 

agehall

Medlem
Jag brukar använda Carmel i NYC. Det har funkat bra och man får ett telefonnummer som man ringer när man landat. Det är givetvis ett 800-nummer, så en vanlig telefonkiosk går att använda utan att betala. När man ringer får man veta vart man ska gå och får ett referensnummer som bilen kommer att visa i rutan.
 

agehall

Medlem
Carmel verkar inte få speciellt bra betyg om man läser ner på sidan som länkades till

Allt är relativt. Förväntar man sig lyx så blir man besviken. Förväntar man sig något i stil med vanlig svensk taxi så bör man inte bli speciellt missnöjd. Jag gillar att kunna förbeställa och förbetala det hela, alt veta att jag kan betala med kort i bilen.

Jag tror de flesta recensioner jag sett av både Dial7 och Carmel (som är ungefär samma servicenivå som bolag) har kommit från folk i US och jag har en känsla av att de förväntar sig mer än vad vi i europa gör. Det är ungefär som att amerikanare ofta klagar på att hotellrum är små, men för en europe är de gigantiska...
 
Toppen