Senaste nytt

Semester - 2 destinationer i Europa med Star Alliance

troligt

Medlem
Hej!

Jag tänkte försöka boka in en semester nu till slutet av juli och efter att ha suttit med ITA Matrix en längre stund inser jag att jag troligtvis behöver hjälp för att detta skall fungera.

Målsättningen är att åka från ARN till stad #1, vara där 3-5 dagar, åka vidare till stad #2 och stanna där 3-5 dagar, för att sedan åka tillbaka till ARN. Gärna med flygbolag som ger Eurobonus poäng.

Vi är väldigt flexibla inför val av stad 1# och 2# (se nedan).
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? 2 separata städer i Europa utav nedan 10 poster;
  • Wien
  • Budapest
  • Prag
  • Milano, Pisa, Palermo, Rimini eller Lampedusa
  • Ibiza
  • Cagliari eller Olbia
  • Malta
  • Santorini eller Lefkada
  • Split
  • Lissabon, Faro eller Madeira
  1. När vill/behöver du resa ut? 24-27 Juli
  2. När vill/behöver du komma hem? 4-8 Aug
  3. Hur länge vill du vara borta? 3-5 fulla "icke-resdagar" per destination.
  4. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  5. I vilken kabinklass?
    • First - N/A
    • Business - OK
    • Premium Economy - OK
    • Economy - Nej
  6. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Valfria flygbolag där vi tjänar Eurobonus poäng, men är öppen för något flyg med annat bolag om priset är markant billigare. Direktflyg viktigt.
  7. Vad är din budget? (per person) 8000 SEK / person (för 4 flyg ARN-STAD#1-STAD#2-ARN).
  8. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid - Direktflyg viktigt.
    • Upplevelsen ombord - Behöver vara i vart fall ett steg upp från ekonomi.
    • Biljettpris - Om det går under budget (se ovan) så är jag nöjd, allt annat en bonus.
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna - Tjänar gärna Eurobonus, men inte krav.
    • Annat - N/A
  9. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Hoppas vår flexibilitet i val av städer inte förstör utan förenklar. Har jag missat att skriva någon information så hojta till så gör jag gärna det.

Tacksam för all hjälp/feedback jag kan få!

Mvh,

Daniel
 

fcx

Medlem
Tur att du valt Wien som ett möjligt resmål, då kan man boka Z-klass med Austrian och få en gratis stopover på väg till slutdestinationen. Samma möjlighet skulle finnas med Swiss om man vill stanna i Zürich eller Geneve.

Här är ett förslag som ger 5860 poäng per person. Finns andra datum/tider/resmäl att välja på. Bokningsbart på Lufthansas hemsida.

Skärmklipp.PNG
 
Måste ni flyga mellan stad #1 och stad #2? Wien och Budapest ligger inte jättelångt ifrån varandra det går både tåg, bussar och båtar mellan städerna.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

troligt

Medlem
Hej!

Tack för tipsen! Jag har funnit en del i ITA Matrix, men finner det svårare att de facto boka något via Lufthansa eller Austrian. Enligt ITA matrix finns bland annat följande inom mina ramar;


Stockholm - Wien - Lissabon = 6500 SEK

Stockholm - Wien - Palermo = 9200 SEK

Stockholm - Wien - Cagliari = 9900 SEK

Stockholm - Wien - Olbia = 10 900 SEK

Stockholm - Wien - Thessaloniki = 7600 SEK

Jag har försökt också att kolla Czech Airlines hemsida och se om det går med stopover i Prag för att fortsätta neröver senare, men jag lyckas inte få till så många segment på deras hemsida. Nu förstår jag dock tanken med stopover i en större "hub" och att man då kan få extra mycket resa för pengarna.

Mvh,

Daniel
 

Jensik

Medlem
Hej!

Tack för tipsen! Jag har funnit en del i ITA Matrix, men finner det svårare att de facto boka något via Lufthansa eller Austrian. Enligt ITA matrix finns bland annat följande inom mina ramar;


Stockholm - Wien - Lissabon = 6500 SEK

Stockholm - Wien - Palermo = 9200 SEK

Stockholm - Wien - Cagliari = 9900 SEK

Stockholm - Wien - Olbia = 10 900 SEK

Stockholm - Wien - Thessaloniki = 7600 SEK

Jag har försökt också att kolla Czech Airlines hemsida och se om det går med stopover i Prag för att fortsätta neröver senare, men jag lyckas inte få till så många segment på deras hemsida. Nu förstår jag dock tanken med stopover i en större "hub" och att man då kan få extra mycket resa för pengarna.

Mvh,

Daniel
Såg att du ville åka med *A. FYI: CSA/Czech Airlines är inte med i Star Alliance utan SkyTeam.
 
Toppen