Malu
Medlem
På min senaste familjeresa så valde jag att boka ett rum med poäng och ett betalt rum på ett Hilton. (Familjen ryms inte i ett rum längre...) När jag sedan tittar på kontot så räknar HH det som att hela bokningen är en Award-stay och jag får alltså inte några poäng för det betalda rummet!
Jag letade runt lite på nätet och hittade en tråd på annat forum om att detta är ett problem när man bokar del av vistelse med poäng och del med pengar, men jag hade räknat med att två separata rum skulle bli korrekt! Igår så mailade jag till HH och klagade - och faktiskt så fick jag mina poäng (drygt 40000 med kampanjer), men svaret indikerade att en bokning som delvis är Award-stay normalt inte ger poäng för del betalda delen. Så frågan är om man ska göra två helt separat bokningar om motsvarande läge uppstår igen. Någon som råkat ut för motsvarande?
Hur som helst så ska kundtjänsten ha beröm för snabbt svar och flexibel hantering.
Jag letade runt lite på nätet och hittade en tråd på annat forum om att detta är ett problem när man bokar del av vistelse med poäng och del med pengar, men jag hade räknat med att två separata rum skulle bli korrekt! Igår så mailade jag till HH och klagade - och faktiskt så fick jag mina poäng (drygt 40000 med kampanjer), men svaret indikerade att en bokning som delvis är Award-stay normalt inte ger poäng för del betalda delen. Så frågan är om man ska göra två helt separat bokningar om motsvarande läge uppstår igen. Någon som råkat ut för motsvarande?
Hur som helst så ska kundtjänsten ha beröm för snabbt svar och flexibel hantering.