Senaste nytt

Internet ombord på SAS flygen

El0

Medlem
Hur långt har SAS kommit med lanseringen av internet ombord? Finns det på Europa-flyg?
Wifi finns väl bara på (vissa)LN-reggade kärror om jag inte minns fel.
Finns någon star alliance målad 737-800 som har wifi, det vet jag. Den flyger runt lite överallt, så den räknas väl som europa-flyg :)

edit: LN-RRL är den star målade kärran jag tänker på.
LN-RRL - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Fanns en lista på wiki också, scrolla ner så ser man vilka som har wifi (vet ej hur uppdaterad den är):
Scandinavian Airlines flotta – Wikipedia
 

Thornado

Medlem
Finns någon star alliance målad 737-800 som har wifi, det vet jag. Den flyger runt lite överallt, så den räknas väl som europa-flyg :)

edit: LN-RRL är den star målade kärran jag tänker på.

Jag flög den från Pula till Göteborg igår, och Internet funkade bra ombord.
 
  • Gilla
Reactions: El0

Kitty

Medlem
Jag flög SK4787 med LN-RRW - Saga Viking (Star Alliance målad) förra veckan och där fanns WiFi ombord. Gratis i C-klass. Funkade sisådär, men med tålamod och lite reload var det helt okej. Men vettafasen om jag hade betalat för det.
 

mha321

Medlem
Hur kan man ta reda på om det finns internet ombord på en viss SAS-flygning?
Den enda hyfsat säkra metod jag vet är att se om det ligger ett "wifi on board"-blad i stolsfickan. Alltid bäst att kolla stolen bredvid också, om det skulle försvunnit.

(jag inser att det inte var det du menade, men jag tror inte sas publicerar exakt vilket flyg som flyger vilken avgång förrän precis vid avgången, så jag känner inte till någon bättre kanal)
 

fly4fun

Medlem
Plan som har WiFi har en "takbox" på taket. Finns 10 SAS B738 med "takbox" idag som oftast är baserade i OSL. Om man vet vilken registrering som ska utföra en flight så är det bara googla på registreringsnummret och se om det dyker upp bilder med "takbox".

takbox.PNG
 

mha321

Medlem
(heh, precis den jag flög med idag för några timmar sedan)

Problemet är just att de inte publicerar vilken individ det är som flyger, alltså vilket regnr, I förväg. Åtminstone så vitt jag vet.
 
Toppen