Senaste nytt

Efter bekräftelse från booking.com: Prisfördubbling från hotellet, ok?

NyfikenGrau

Medlem
Jahapp, nu är det dags att boka ett par nätter på franska spelorter under EM 2016. Vi har egentligen annat boende (hyrt hus på landet) under tiden, men åker in till Toulouse och/eller Bordeaux för att se en match bara för nöjes skull.

Nåväl, jag bokade en liten studio på ett lägenhetshotell i Bordeaux igår för 85 euro. Ok pris under EM, men inget fynd för vad man får.
Fick som vanligt bekräftelsemail från booking.com och tänkte inget mer på det.

Nyss fick jag ett mail från själva hotellet, där de frågar om jag fortfarande är intresserad, då priset är 160 euro/natt!? Får de göra så här om jag har fått ett bekräftelsemail från booking.com som säger 85 euro?

Jag har väldigt svårt att tänka mig att något annat än dum girighet i kombintion med glömska/slarv ligger bakom detta, typ "oh, det är ju em-match den kvällen, då kan vi ju ta mer, synd att vi glömde meddela booking.com detta men vi kan ju informera gästen i alla fall"...

Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur man som hotellägare kan tycka det är värt att förstöra sitt eget rykte för sammanlagt kanske ett par tusen euro extrainkomster under juni 2016 (Bordeaux har 3 eller 4 speldagar under EM) :(

Men hur som helst: Ska jag svara hotellet eller ska jag skriva till själva booking.com? Har någon av er råkat ut för något liknande?
 

agehall

Medlem
Jag vet inte hur booking.com funkar, men jag skulle ta och kontakta dem. Det där är ju bait and switch så det stänker om det...
 

NyfikenGrau

Medlem
Ok, tack för era svar, har ringt till booking.com nu och blev väldigt bra bemött. De provade att ringa hotellet utan att få svar, men skulle ligga på och återkomma senast imorgon med besked. De var iaf tydliga med att det inte var ok agerande från hotellets sida.

Kommer som sagt aldrig fatta vad som driver vissa till sådan här dumgirighet, ungefär som om man skulle kontakta en kund som signat en offert och dubbla priset i efterhand för att man är så efterfrågad för tillfället...det är inget stort hotell och som sagt 3-4 speldagar, därefter måste hotellet återgå till vanlig verksamhet :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

NyfikenGrau

Medlem
Resultat:
Booking.com försökte övertala hotellet, som enligt egen utsago hade "glömt" sätta ut de uppdaterade priserna, men hotellet stod på sig och "vann" - hade väl iofs varit roande att låta bokningen ligga kvar tills några dagar innan natten ifråga, bara av ren princip...men tyvärr är det så att man inte orkar tjafsa för sin rätt att få bo på ett ställe man inte ens vill bo på. Nämnde till booking att det även ligger i deras intresse att man kan lita på de priser som annonseras, de höll med om det men längre kom vi inte.
Avbokade och gick vidare alltså...
 
Toppen