Senaste nytt

SAS-appen 2.0

Fick nyss uppdatering (Android) till version 2.0 av SAS app. Innehåller bla en karta för "poängjägare" som visar vart man hittar Eurobonus-partners och hur mycket poäng man tjänar där. Kul tycker jag, vad tycket ni andra som testat?

a89f2f5e825f7bdd638eaa6be4680126.jpg
 

mha321

Medlem
Jag noterar att jag nu under "change flight" får upp en flight som "rebookable" och alla andra som "wait list possible". Det har jag aldrig sett förut. Nytt in denna version? Jag misstänker att det är flighter med platser i plus kvar, men inte i den bokningsklass jag har. Någon som vet?

Och någon som provat den? Vad innebär det rent praktiskt?
 

mha321

Medlem
Wait List er normalt ensbetydende med at flyet er fuldt og man er på venteliste.
Ha, det ser faktiskt ut så. Har aldrig sett detförut, och hade inte ens tänkt tanken att 6 av 7 alternativ OSL-ARN skulle vara helt slutsålda.

Men den andra frågan kvarstår - vad händer om man faktiskt väljer det i appen. Försvinner min incheckning/bokning på den existerande flighten då?
 
Ha, det ser faktiskt ut så. Har aldrig sett detförut, och hade inte ens tänkt tanken att 6 av 7 alternativ OSL-ARN skulle vara helt slutsålda.

Men den andra frågan kvarstår - vad händer om man faktiskt väljer det i appen. Försvinner min incheckning/bokning på den existerande flighten då?
Sandsynligvis ja.

Jeg mener at have hørt fra en EBD som wait listede på en flyvning, men grundet EBG pladsgaranti fik en plads med det samme (jeg kan have misforstået det).

I din situation ville jeg nok kigge på antallet af ledige pladser på nuværende afgang og så de afgange med WL - så kan du tage en kalkuleret risiko.
 
Toppen