Senaste nytt

Dygnet runt support för Eurobonus Guld

Jacob

Medlem
Jag vet inte om det här funnits tidigare, men med start i oktober finns en telefonsupport för Eurobonus guld som är öppen dygnet runt där man kan få hjälp med flygbokningar, ombokningar, svar på frågor osv.

Supporten sitter i Köpenhamn men det finns lokala nummer att ringa på i de tre skandinaviska länderna. Man behöver därefter knappa in sitt EBG-nummer för att komma vidare.

Denmark 70 10 20 00
Norway 05400
Sweden 0770 - 727 727
Abroad +45 70 10 20 00, +46 8 797 40 00, +47 91 50 54 00

Jag vill minnas att något liknande funnits tidigare, men då var man tvungen att ringa ett danskt nummer.
 

Magino

Medlem
Numret i till Danmark har väl funnits länge, men ett svenskt och norskt nummer är nog nytt. helt klart ett steg i rätt riktning.
 

M_C1

Medlem
Det danska numret har jag använt flertalet gånger som fungerat helt okej såvida inte en dansk telefonist försöker sig på att prata svenska hellre än engelska :)
 

Roger J

Medlem
Nattetid har man i alla fall tidigare blivit kopplad till ett call center, tror i Estland eller Irland? De kan inte hjälpa till med mycket tyvärr. Får inte röra awardbokningar etc.
 

vicce

Medlem
Nattetid har man i alla fall tidigare blivit kopplad till ett call center, tror i Estland eller Irland? De kan inte hjälpa till med mycket tyvärr. Får inte röra awardbokningar etc.

Då känns det ju inte så speciellt nödvändigt om de ändå inte kan hjälpa till. Men nu kanske det inte svider lika mycket, med tanke på att du kan ringa lokalsamtal istället för ett danskt nummer.
 

El0

Medlem
Gäller denna information 2015?
0770 - SAS SAS (727 727) funkar då fint att ringa när som helst på dygnet :)

detta står på SAS hemsida:
z117XBv.png
 
0770 - SAS SAS (727 727) funkar då fint att ringa när som helst på dygnet :)

detta står på SAS hemsida:
z117XBv.png
Jo, men som tidigare påpekats har den personalen som jobbar efter 19 ingen befogenhet att göra massa saker.
Tex kunde de inte ordna fram plats på flyg åt mig trots 48 timmar innan, de kan inte röra awards, de kan inte göra mer avancerade manövrar.
De är egentligen bara en icke datoriserad talsvarsmaskin
 
Toppen