Senaste nytt

Cathay - sittplatser borta.

Aerophobia

Medlem
Hej, jag har en bokning med CX där jag valt platser. Nu ser jag att platserna är borta i bokningen. På seat map är dom blockade. För övrigt är kabinerna rätt öppna.
Så, ska jag ta det lugnt och hoppas att det är ett datafel, eller ska jag minimera risken för skitplatser genom att ta nya, halvbra, platser?
 

AABack2ARN

Medlem
Och har du status i oneworld? Tyvärr håller CX på med en hel del planbyten fram och tillbaka och då blir det lätt att sittplatserna försvinner.
 

Aerophobia

Medlem
Tack för svar!
Rutter och platser: LHR - HKG (22A), HKG - BKK (20A), BKK - HKG (20A), HKG - DOH (20A). Alla i business. Enligt bokningen är plantyperna oförändrade. Jag hade alltså alla platser bokade tills nyligen, då jag märkte att jag inte hade några reserverade platser alls på flygen ovan.
Jag är BA Silver, så OW Sapphire.
 

AABack2ARN

Medlem
Låter lite märkligt må jag säga. På HKG-BKK ändras plantyperna i ett och gärna tillbaka till samma plantyp inom någon dag så där är det fullt möjligt att detta är orsaken till att du blev av med platserna.
På LHR och DOH känns det betydligt mindre troligt med planbyten, dessutom borde 22A vara valbara oavsett om man har status eller inte och oavsett om det är en 77W med eller utan F-kabin. Förhoppningsvis får du något svar från deras kundtjänst och nya lika bra platser.
 
Toppen