Senaste nytt

Cathay Pacific har återöppnat The Pier First Class Lounge i Hong Kong efter omfattande renovering

BusinessClass

Redaktör
Efter 18 månader av omfattande renoveringar var det i dagarna återinvigning av Cathay Pacifics förstaklasslounge The Pier i Hong Kong. Loungen är precis som tidigare belägen i den nordvästra delen av terminalen i närheten av gate 63. Loungen har designats av designbyrån Studioilse med ledning av Ilse Crawford, samma byrå som bland annat designat Cathay…
 

agehall

Medlem
När får vi ett utförligt test!? Jag vill veta hur denna står sig i jämförelse med The Wing...
 

Glenn E

Medlem
The Pier verkar lite större än the Wing.
14 duschar och 8 dagrum i the Pier mot 12 duschar och 5 dagrum i the Wing.
 

RobRoy

Medlem
Tittade förbi the Pier i Torsdags. Jag överlåter åt någon annan att göra ett utförligare test, men här kommer iallafall några synpunkter och jämförelser med the Wing (som jag spenderar för mycket tid i). Till att börja med så är de två inte lika på något sätt. Vilket nog var meningen också. Personligen tycker jag om öppna lounger med högt i tak och mycket ljus. The Pier är rena motsatsen. Iallafall kvällstid då jag var där, men det är nog annorlunda under dagtid.

Matsalen är betydligt större i the Pier än i the Wing där det ofta blir rätt fullt och lite bökigt i ’the haven’. Menyn är bredare med fler val i the Pier, men det finns ingen buffé. Dryck verkar vara samma i bägge.

Kan inte säga något om Cabanas i the Wing eftersom jag aldrig har provat dem. Duschrummen har jag dock provat och här verkar the Pier större och ’bättre’. Vilrummen såg helt OK ut med en divan och utsikt ut över plattan. Om jag hade en längre transfer så skulle jag nog försöka fixa ett av dem.

Arbetsrummen i the Bureau ser riktigt bra ut för den som måste göra mer än att kasta iväg ett par email. Denna typ av avskildhet och arbetsyta saknas i the Wing.

Barerna i de två loungerna är ganska likvärdiga. Det är inte de ädlaste av drycker som serveras i någon av dem. T.ex. tycker jag personligen att de borde kunna bättre än att servera Gordons. The Pier saknar en champagne bar, vilket finns i the Wing (med självservering).

Den nya cathay ’doften’ i the Pier kan jag vara utan. Likaså kan jag vara utan easy listening musiken som spelas.

Så för att försöka sammanfatta. Om jag bara har en timme eller två på flygplatsen så skulle jag välja the Wing varje gång. Om jag skulle ha en längre stopover eller hamnat på flygplatsen tidigt av någon anledning, så skulle jag nog gå till the Pier.
 
Toppen