Senaste nytt

Hotell i Helsingborg?

Vad rekommenderar ni i Helsingborg?

Gjorde en reservation på dessa, är något hotell bättre än det andra eller kan jag singla slant? Ska till Sofiero om något ligger bättre till kanske men båda verkar ju ligga väldigt central så det ska väl inte vara någon större skillnad på avstånd.

Elite Hotel Mollberg Juniorsvit, 1.782 SEK
Elite Hotel Marina Plaza Liten Executive-svit, 1.773 SEK
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Jag har bara bott på Mollberg men besökt Marina Plaza. Mollberg är mer klassiskt och gammaldags, gillar det mycket. Trevlig miljö. Marina Plaza känns mer 1990-tal (eller är det 1980-tal?) och självklara andrahandsvalet för mig här.
 

NotRyan

Medlem
Marina Plaza, självklart. Bara det att badrummen är designade av Keke & Raimo gör ju det.... :D

Nä, skämt åsido, upplevde det som ett trevligt hotell när jag var på konferens där...
 

MaBe

Medlem
Vi bokar ett hundratal hotellnätter till kunder som besöker Helsingborg per år. Marina Plaza är alltid förstavalet och mycket uppskattat av kunderna.
 

Lineker

Medlem
Min favorit är Grand Hotel. Gammalt men charmigt och mycket bra service. Dessutom trevlig bar och restaurang.

Mollbergs och Marina Plaza är bägge helt OK men jag föredrar som sagt Grand Hotel. Ett tips om du bokar Marina Plaza är att ringa och be om ett renoverat rum.
 
Last edited:

flapps

Medlem
Vad rekommenderar ni i Helsingborg?

Gjorde en reservation på dessa, är något hotell bättre än det andra eller kan jag singla slant? Ska till Sofiero om något ligger bättre till kanske men båda verkar ju ligga väldigt central så det ska väl inte vara någon större skillnad på avstånd.

Elite Hotel Mollberg Juniorsvit, 1.782 SEK
Elite Hotel Marina Plaza Liten Executive-svit, 1.773 SEK
Står och väljer mellan dessa så hade jag valt Marina Plaza. Finns ett par andra som är helt ok . Hotel Helsing som ligger sidan om Mollberg är bättre tycker jag. Lite längre bort i gatan så finns Hotel Viking, ett lite mindre hotel men har nyrenoverade rum. Mittimot Viking finns en trevlig bar som heter Bara Vara som har bra käk.
 

FrontX

Medlem
Marina Plaza börjar bli lite slitet, och byggnaden är inte för rolig den heller utifrån sett. Den var säkert flashig när hela den delen inkl Knutpunkten öppnade på tidigt 90-tal men som med allt annat man inte håller efter så tar det ut sin rätt. Jag föredrar klassiskt gammalt än flashig sunk. Mollberg genomgick dessutom en renovering nyligen så det är nya och fräscha rum.
 
Toppen