VonMögen
Medlem
Främst till alla SASare som läser detta!
Storyn är kort men rätt vidrig. Har en ARN-MLA-ARN över dagen. Ingen på ARN kan checka in returnen vilket är ganska väntat. SAS flygningen i ARN-MLA i SAS Plus är trivsam. Landar på tid 1:05h innan avgång tillbaka till ARN, så har tid att lugnt göra det jag ska göra och sedan gå till inchecken vilken nås ca 50 min innan avgång. Här börjar tramset. Inchecken insisterar att det enbart finns en M bokning i mitt namn trots att jag visar min SAS plus t/r bokning, visar även utskriven bokning+referens. Incheck skakar på huvudet och säger att supervisorn måste fatta ett beslut. Supervisorn kommer tillbaka med ett boardingkort med SAS Go säte långt bak och vägrar ta upp en dialog kring att detta är fel. Eftersom att tiden början bli knapp så orkar jag inte skrika ikapp med clownen från Malta utan går mot säkerhetskontrollen/gaten. När jag påvisar felaktigheten i boardingkortet jämfört med min bokning i gaten så skakar de på huvudet och säger att de inget kan göra. De säger att detta är något för SAS reppen att agera på. Pajasen kommer och har ingen aning om hur nåt funkar. Att han ens får ha ansvar för ett bolag som SAS är ett stort frågetecken. Ett par minuter av värdelöst argumenterade går. Slutsats, han är en otrevlig och hånleende fjant. Ground handling på MLA lämnar ALLT att önska och deras förslag var att vi ska lösa det med cabinpersonalen på flighten... Ska tillägga att vi var 3 personer med olika bokningsref. som råkade ut för samma sak. Så SAS om ni säljer en produkt, se för i helvete till att ni kan leverera!
Sopar ni inte rent bland den patetiska personalen som befinner sig på MLA, så har ni som bolag inget där att göra. Börja med att tvinga tillbaka den lokala pajasen som går runt i SAS väst och är "lokal representant" till den skolbänk/arbetsförmedling han borde sitta på. Pinsam person. Sen kan ni lära upp Air Malta personalen, eller vad dom otrevliga personerna kommer ifrån vid incheckningen, i SAS bokningssystem. Supervisern där borde skickas så långt bort flygplatsen att ingen kommer ihåg honom. Fy faan.
Pursen + Crew på MLA-ARN ska dock ha all cred. Otroligt proffsigt bemötande. Skriver detta i en SAS ++ tråden.
Storyn är kort men rätt vidrig. Har en ARN-MLA-ARN över dagen. Ingen på ARN kan checka in returnen vilket är ganska väntat. SAS flygningen i ARN-MLA i SAS Plus är trivsam. Landar på tid 1:05h innan avgång tillbaka till ARN, så har tid att lugnt göra det jag ska göra och sedan gå till inchecken vilken nås ca 50 min innan avgång. Här börjar tramset. Inchecken insisterar att det enbart finns en M bokning i mitt namn trots att jag visar min SAS plus t/r bokning, visar även utskriven bokning+referens. Incheck skakar på huvudet och säger att supervisorn måste fatta ett beslut. Supervisorn kommer tillbaka med ett boardingkort med SAS Go säte långt bak och vägrar ta upp en dialog kring att detta är fel. Eftersom att tiden början bli knapp så orkar jag inte skrika ikapp med clownen från Malta utan går mot säkerhetskontrollen/gaten. När jag påvisar felaktigheten i boardingkortet jämfört med min bokning i gaten så skakar de på huvudet och säger att de inget kan göra. De säger att detta är något för SAS reppen att agera på. Pajasen kommer och har ingen aning om hur nåt funkar. Att han ens får ha ansvar för ett bolag som SAS är ett stort frågetecken. Ett par minuter av värdelöst argumenterade går. Slutsats, han är en otrevlig och hånleende fjant. Ground handling på MLA lämnar ALLT att önska och deras förslag var att vi ska lösa det med cabinpersonalen på flighten... Ska tillägga att vi var 3 personer med olika bokningsref. som råkade ut för samma sak. Så SAS om ni säljer en produkt, se för i helvete till att ni kan leverera!
Sopar ni inte rent bland den patetiska personalen som befinner sig på MLA, så har ni som bolag inget där att göra. Börja med att tvinga tillbaka den lokala pajasen som går runt i SAS väst och är "lokal representant" till den skolbänk/arbetsförmedling han borde sitta på. Pinsam person. Sen kan ni lära upp Air Malta personalen, eller vad dom otrevliga personerna kommer ifrån vid incheckningen, i SAS bokningssystem. Supervisern där borde skickas så långt bort flygplatsen att ingen kommer ihåg honom. Fy faan.
Pursen + Crew på MLA-ARN ska dock ha all cred. Otroligt proffsigt bemötande. Skriver detta i en SAS ++ tråden.