Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

TreD

Medlem
Denna typ av lojalisering är välgörenhet. Finns givetvis flera andra mindre kostsamma förmåner som kan införas om man vill skapa lojalitet.
Dock är det bara att säga grattis till de som kommer vara lyckosamma med sina upgrades.

Vi blir besvikna och firman förlorar pengar, vad är poängen med "Goodie bag" annat än att kuriren skördar lite $. Droppa "Goodie bag".
 
Det er altid underholdende at læse om hvor værdifulde og fantastisk gode kunder forskellige EBD'er synes de selv er. I bedste DYKWIA-stil menes der at SAS skal stoppe med at tage penge for opgraderinger og istedet forære dem væk. Priceless.

Det er fint at kunne camouflere en OpUp som en "Courtesy Upgrade" og gøre en EBD glad, men hvad med SAS bedste kunder?

Ja hvad mener jeg så med SAS bedste kunder? Jeg tænker naturligvis på dem som betaler for at flyve Business (og Plus intra-EU). Som sædvaneligt belønnes de ikke.

Hvis det nu havde været en voucher man fik havde det været attraktivt for dem som normalt køber Business, men som det er nu med Courtesy-Lottery, bliver det næppe relevant for denne gruppe som ikke ønsker at flyve SAS Go.
 

TreD

Medlem
Det er altid underholdende at læse om hvor værdifulde og fantastisk gode kunder forskellige EBD'er synes de selv er. I bedste DYKWIA-stil menes der at SAS skal stoppe med at tage penge for opgraderinger og istedet forære dem væk. Priceless.

Det er fint at kunne camouflere en OpUp som en "Courtesy Upgrade" og gøre en EBD glad, men hvad med SAS bedste kunder?

Ja hvad mener jeg så med SAS bedste kunder? Jeg tænker naturligvis på dem som betaler for at flyve Business (og Plus intra-EU). Som sædvaneligt belønnes de ikke.

Hvis det nu havde været en voucher man fik havde det været attraktivt for dem som normalt køber Business, men som det er nu med Courtesy-Lottery, bliver det næppe relevant for denne gruppe som ikke ønsker at flyve SAS Go.
 

TreD

Medlem
Jag förstår inte din poäng. Vad är din egen spend? Själv milar jag cirka 300 kSEK, bara på mina privatresor. Till det kommer tjänsteresorna. Om inte jag är en bra kund, vem fan är det?
 

Storsteffe

Medlem
Denna typ av lojalisering är välgörenhet. Finns givetvis flera andra mindre kostsamma förmåner som kan införas om man vill skapa lojalitet.
Dock är det bara att säga grattis till de som kommer vara lyckosamma med sina upgrades.
Håller inte med alls, det är så man bygger lönsamhet i längden, kanske inte SAS starka sida och förklaringen till de problem man har och fortfarande har med lönsamheten. Lojala kunder är det absolut viktigaste i längden, alternativet är ett rent LCC koncept vilket iofs inte behöver vara fel rent ekonomiskt men tråkigt.
 
Jag förstår inte din poäng. Vad är din egen spend? Själv milar jag cirka 300 kSEK, bara på mina privatresor. Till det kommer tjänsteresorna. Om inte jag är en bra kund, vem fan är det?
Du svarede selv på det i det du skrev efterfølgende - du er netop en god kunde.
BTW, inte för att det är viktigt, men jag flyger aldrig "south of the divider".
Hvor meget nytte har du så af Lottery-Upgrade og Gratis smoothie i Go? ;)
 
Toppen