Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

Jacob

Medlem
Fick precis en kort uppdatering från EuroBonus och det hela ligger som sagt hos Amadeus just nu i väntan på att allt ska bli klart hos dom, vilket det ännu inte är. Verkar kunna ta ytterligare någon dag som det ser ut nu. Därefter förmodar jag att EuroBonus tar över och slutför sina delar.

Hoppas kunna skriva ihop en artikel om detta innan helgen, om uppdateringen går som den ska och jag kan får lite mer detaljerad info vad det innebär rent praktiskt.
 

DHXSTHLM

Medlem
Jag är EBD och allt verkar ha uppdaterats både på nätet och mobilappen med EBD prefix. Dock när jag ska ge bort ett EBG kort, så står det att jag "som guldmedlem får ge bort ett silver..."

Antagligen är det systemet som hänger efter. Min period går ut Juni 2016. Någon som kan förklara detta?
 

Jacob

Medlem
Jag är EBD och allt verkar ha uppdaterats både på nätet och mobilappen med EBD prefix. Dock när jag ska ge bort ett EBG kort, så står det att jag "som guldmedlem får ge bort ett silver..."

Antagligen är det systemet som hänger efter. Min period går ut Juni 2016. Någon som kan förklara detta?
Du ser delar av förklaringen i mitt inlägg ovan. Uppdateringen har påbörjats men är inte klar och det verkar ta längre tid än man trott hos Amadeus. Övriga delar hos EuroBonus (som Diamond-portalen) släpar väl efter i väntan på att Amadeus ska ge klartecken.
 

mha321

Medlem
Undrar om detta är relaterat till att ett antal amadeus-kopplade siter (checkmytrip, vissa andra flygbolags incheckning osv) hade extremt dålig tillförlitlighet och prestanda igår. Antagligen går det väl in som en del i någon större uppdatering centralt hos Amadeus.

Fastnade en stund i lufthansas service-desk i måndags också pga strul i maskiner och med boardingkort. Det har tydligen varit rätt mycket strul hos LH i samband med byte till Altea nyligen, som sätter spår i biljetter som involverar flera *A-bolag (i mitt fall Air Canada och Lufthansa, utställd av AC).
 
SAS skriver lite om uppdateringen här: Nyheter & erbjudanden fretag - SAS
SAS" skrev:
Diamantmedlemmar får EBD som prefix
I slutet av juni skickar vi ut de första Diamantkorten som får det korrekta prefixet EBD istället för EBG i medlemsnumret, vilket kommer att underlätta igenkänningen vid incheckning, i lounger, Fast Track och ombord. Tänk på att även uppdatera alla profiler där företagets Diamantmedlemmar har EuroBonus-nummer inlagda med rätt prefix, t.ex. hos er resebyrå och i Corporate Booking Tool – så att ingen går miste om sina förmåner. Vid resor med Star Alliance gäller precis som tidigare Guldstatus även för Diamantmedlemmar.
 
Toppen