Senaste nytt

Eurobonus silver

Hej
Jag har börjat samla eurobonus poäng på allvar under detta halvår och har nu 18 175 poäng. Märkte dock att perioden gäller fram till 30:e juni 2015.
Är det ens värt att jaga resterande 1825 poängen för att få silver nivån?
Enligt eurobonus poängshoppen så kostar det mig cirka 2000kr för dessa baspoäng...
Jag behöver lite vägledning :)
Ja eller nej?
 

Elberto

Medlem
Hej och välkommen!
Jag har för mig att man inte kan köpa poäng som ger status.
Men du kan ansöka om Amex Elite kortet, som ger 20.000 statuspoäng vid signup.
Då har du silver direkt. ;)
 

palmen

Moderator
Man kan köpa baspoäng, men det är inte direkt billigt. Finns lite info i denna tråd
Det GÅR alltså att köpa sig EBG? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Silver ger inte jättemånga fördelar om du inte tänkt flyga en del under sommaren då du får lounge mm.
Svårt att säga om det är värt det eller inte men hade jag varit så nära hade jag nog gjort en MR för att få ihop sista poängen. Du kanske också är närmre på segment i och med att det "bara" behövs 10 segment för att bli silver.
 

Elberto

Medlem
Man kan köpa baspoäng, men det är inte direkt billigt. Finns lite info i denna tråd
Det GÅR alltså att köpa sig EBG? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Silver ger inte jättemånga fördelar om du inte tänkt flyga en del under sommaren då du får lounge mm.
Svårt att säga om det är värt det eller inte men hade jag varit så nära hade jag nog gjort en MR för att få ihop sista poängen. Du kanske också är närmre på segment i och med att det "bara" behövs 10 segment för att bli silver.

Tack. Vad man lära sig här varje dag ;)
 

Agö

Medlem
Kör på! Ett par tusenlappar kan det vara värt. MR som någon nämnde är alltså Mileage Run (där du flyger endast i syfte att tjäna poäng). Med tanke på att du bara har en vecka på dig kan det dels förstås vara svårt att få tid, dels bli dyrare än vad det kostar att köpa poängen.
 

Agö

Medlem
Glöm inte att Eurobonus Silver är ett "superkort"...
8cdfb6e5372f51105f7cebead32939b2.jpg
 
Toppen