Senaste nytt

SWISS - New fare concept for Europe & SWISS Choice

Fedup

Medlem
Kan ses om en tråkig ändring, men ändå en logisk och förväntad ändring i 2015 års flygmarknad där allt handlar om kostnad. tummen upp till LX som väljer att satsa på konkurrenskraft som kan vara opopulär bland många
 

Palazzi

Medlem
Gör det något för priserna, eller är det bara en besparing för företagen? Om jag inte drömt skulle Swiss byta från MXP till LIN o då skulle dessa biljetter vara intressanta
 

Jonas C

Medlem
Så med andra ord behåller de samma priser som innan, men de tar bort möjligheten att checka in bagage? Får man fortfarande statusförmåner som lounge, etc eller är detta också borttaget på de billigaste biljetterna?
 

Dr. Miles

Expert
Så med andra ord behåller de samma priser som innan, men de tar bort möjligheten att checka in bagage? Får man fortfarande statusförmåner som lounge, etc eller är detta också borttaget på de billigaste biljetterna?
Jag har aldrig hört om en vanlig Star Alliance flight (ej charter) som förbjuder Star Alliance Gold medlem att utnyttja loungen.
 

Palazzi

Medlem
Ser nu att priserna är detsamma fast man numer får mindre. Då blir det inget mer Swiss.
Lufthansa är nummer ett för mig inom Europa.... 1.300-1.900kr t/r Stockholm-München-Bergamo.
Macka, dryck, snacks, väska, lounge mm.
 

Flying P

Medlem
Ser nu att priserna är detsamma fast man numer får mindre. Då blir det inget mer Swiss.
Lufthansa är nummer ett för mig inom Europa.... 1.300-1.900kr t/r Stockholm-München-Bergamo.
Macka, dryck, snacks, väska, lounge mm.
Dessa förändringar offentliggjordes för Lufthansa, Swiss och Austrian 22 maj.

Dear Mr Flying P,

Starting in summer 2015, Austrian Airlines, Lufthansa and SWISS are introducing a new price concept on European routes: the new Economy Class fares, Light, Classic and Flex, will be available in each booking class. So that you can familiarize yourself with the new features in good time, we're giving you the specific details even before the official announcement.

With the new fares, you can tailor your future trips to suit your individual needs: for example, if many inclusive services such as free seat reservations and free baggage allowance are important to you, then the Classic fare is the right choice for you. If you're only travelling with carry-on baggage and do not require ticket flexibility, you'll travel even more affordably with the Light fare. You can also make an advance seat reservation and book a piece of baggage for an added fee. The Flex fare offers you a high degree of flexibility, such as free rebooking.

You will retain all your familiar status privileges with the Classic and Flex fares. The new Light fare, however, does not include free seat reservation, additional free baggage allowance or free golf equipment allowance. Regardless of your selected fare, the usual amount of award, status and select miles will still be included in every booking class. With the Flex fare you get 50% more award miles as part of a promotion. Of course, status advantages, such as lounge access, will remain unchanged with each of these fares.

In addition to the three new Economy Class fare options, the comfortable and fully flexible Business Class will continue to be available.

You can book the new faresand start travelling with SWISS from 23 June. And starting 28 July you can also book the new fares with Austrian Airlines and Lufthansa for travel from 1 October 2015. Further important information about the new price concept is currently available in your status lounge.

Yours sincerely,

LH_Schlaubitz_blau.png

Alexander Schlaubitz
Vice President Marketing
Lufthansa German Airlines
spacer.gif
 

Palazzi

Medlem
Glädjedödare ;) Jaha..... Då blev Lufthansa lite sämre o lite dyrare från Oktober. Men fortfarande förstahandsvalet för mig, mest tack vare det omfattande linjenätet
 

fcx

Medlem
Om jag tolkar det rätt så är det enda som händer att man inför en hand-bag only biljett, utöver övriga? Så länge man inte är lika aggressiv i prissättningen som BA (som ju verkar tycka att den nya biljetten säljer för bra) så är det väl ingen större grej?
 

Senator

Moderator
Om prisnivån kommer ner till Geneve - Arlanda nivån är det väldigt bra på priset utan bagage. Jag ser också nu att ARN-ZRH i business ligger på ca fem papp och med tanke på att det knappt gick för några år sedan att åka under tio papp är detta ett stort framsteg.

Det stör mig dock att det inte går längre att välja online om jag vill boka "Z" och inte "P". Det gick förut.
 
Toppen