Senaste nytt

Är det värt att flyga SAS Plus till Svalbard?

fred80

Medlem
Flyger ARN-CPH-OSL-LYR. Enligt norska crew på flight mellan CPH-OSL behöver jag inte hämta ut eftersom det är en direkt flight mellan OSL-LYR. Men hade jag åkt via Tromsö så hade jag behövt göra det.

Stämde av med personalen vid loungen och det stämmer, är det direktflyg Oslo-Svalbard så går bagaget direkt. Hade jag som för åkt via Tromsö så hade jag behövt och hämtat det. Synd att den Svenska personalen inte vet om det, så det kan ge direkt info vid Arlanda.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Flyger ARN-CPH-OSL-LYR. Enligt norska crew på flight mellan CPH-OSL behöver jag inte hämta ut eftersom det är en direkt flight mellan OSL-LYR. Men hade jag åkt via Tromsö så hade jag behövt göra det.

Stämde av med personalen vid loungen och det stämmer, är det direktflyg Oslo-Svalbard så går bagaget direkt. Hade jag som för åkt via Tromsö så hade jag behövt och hämtat det. Synd att den Svenska personalen inte vet om det, så det kan ge direkt info vid Arlanda.

Stemmer på en prikk, så norskene har peil ;) Den enkle årsaken til det er at flighten OSL-TOS er en helt regulær innenriksflyvning hvor du går ut av flyet på innenriks-avdelinga av flyplassen i Tromsø :)
 

fred80

Medlem
För att svara på min egen ställda fråga, Ja det är värt att flyga Plus till Svalbard enligt mig. Upplevde en av mina bästa flygningar med SAS. Återkommer inom dom närmsta dagarna med en utförligare rapport. Ja det bjöd på en låda för oss i Plus.
 

Attachments

  • IMG_0792.JPG
    IMG_0792.JPG
    {memory} MB · Visningar: 322

Magino

Medlem
För att svara på min egen ställda fråga, Ja det är värt att flyga Plus till Svalbard enligt mig. Upplevde en av mina bästa flygningar med SAS. Återkommer inom dom närmsta dagarna med en utförligare rapport. Ja det bjöd på en låda för oss i Plus.
låter lovande. Ser fram emot att läsa din rapport. Åker själv dit om tre veckor.
 

olo

Medlem
Jag sammanfattar vad som framkommit hittills, i väntan på reportaget från @fred80

a) poängintjäningen är som inrikes
b) poänguttaget är som inrikes
c) servicen-/ombordupplevelsen är som Europa
d) priserna är relativt höga

Då verkar som det som en perfekt destination för poänguttag. Noterat till listan!
 

FF#1

Medlem
Bra rapport, det var alltså värt det, samt att du verkade få bra "Europa" service med full bar och mat.
 

Jonas C

Medlem
Om man förbeställer en frukostlåda i GO, är det samma låda som serveras i PLUS eller en annan variant?
 
Toppen