Senaste nytt

United Boeing 777 på Arlanda den 19 juni

011430121

Medlem
Såg vid lunch tiden igår den 19 juni en UA 777 på ARN, kom tydligen som UA 49 från Bombay vid 11 tiden och gick vid 15 tiden som UA 492 till EWR, varför var den på ARN?
 

Senator

Moderator
Jag gissar ett tekniskt problem som innebär att flygplanet behövde landa för att åtgärda. Valet av Arlanda beror på att det låg nära den valda rutten, "enkelt land" och att United har egen Station Manager på Arlanda i fall det skulle bli körigt.

Dock vet jag inte om det finns så mycket B777 kompetens på Arlanda? Det är väl enbart Emirates som flyger dessa till ARN?
 
Vet att de var en B757-200 10 juni som blev ställd på grund av att hydralpumpen gick sönder... då fanns de 2 st B757 från United på Arlanda. Kanske var något liknande nu att planet innan helt enkelt var trasigt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Vet att de var en B757-200 10 juni som blev ställd på grund av att hydralpumpen gick sönder... då fanns de 2 st B757 från United på Arlanda. Kanske var något liknande nu att planet innan helt enkelt var trasigt.
Ursäkta min vän, jag förstår inte riktigt vad du menar, detta var en maskin som kom från Bombay och landade vid 11 tiden samt gick vid 15 tiden till EWR den stod fysiskt vid T2 men på Swedavias hemsida såg det ut att vara vid T5.
 

fcx

Medlem
Säkert ett trasigt plan någonstans som orsakade det. Gick det med passagerare Bombay-Stockholm tro?
 
Ursäkta min vän, jag förstår inte riktigt vad du menar, detta var en maskin som kom från Bombay och landade vid 11 tiden samt gick vid 15 tiden till EWR den stod fysiskt vid T2 men på Swedavias hemsida såg det ut att vara vid T5.
Ne jag som är virrig efter midsommar, drog bara som ett exempel att dom haft Tech problem tidigare i juni....

Säkert ett trasigt plan någonstans som orsakade det. Gick det med passagerare Bombay-Stockholm tro?

Dom kanske övar inför Preclearence ;)
 
Toppen