Senaste nytt

Lufthansa har bokat om mig men hur ska jag kunna flyga som dom vill?

Glad Midsommar till er alla!:)

Jag fick precis ett mail från Lufthansa om att dom har bokat om mig.
Hur ska jag kunna flyga som dom vill?

ORDINARE BOKNING "Före ombokning"
MÅNDAG 06 JULI 2015
06:40 STOCKHOLM - 09:05 WIEN OS318 BUSINESS P
13:10 WIEN - 21:00 DUBAI OS839 BUSINESS P

TORSDAG 09 JULI 2015
01:35 DUBAI - 06:25 ZÜRICH LX243 BUSINESS P
12:50 ZÜRICH - 15:15 STOCKHOLM LX1250 BUSINESS P

NUVARANDE BOKNING "Efter ombokning"
SÖNDAG 05 JULI 2015
13:10 WIEN - 21:00 DUBAI OS839 BUSINESS P

MÅNDAG 06 JULI 2015
06:40 STOCKHOLM - 09:05 WIEN OS318 BUSINESS P

TORSDAG 09 JULI 2015
01:35 DUBAI - 06:25 ZÜRICH LX243 BUSINESS P
12:50 ZÜRICH - 15:15 STOCKHOLM LX1250 BUSINESS P

Hur ska jag kunna flyga Wien-Dubai när jag inte ens har flugit ner till Wien?;)

 
Last edited:
Problemet är att jag kan inte åka iväg på söndagen och tydligen går det inga flyg från Wien till Dubai på måndagen :)
Jag antar att det blir Frankfurt/München/Zürich - Dubai med Lufthansa/SWISS istället på måndagen?
 

Flying P

Medlem
Olyckligt när detta händer, men som sagt innan är det bara att kontakta flygbolaget/resebyrån man köpt biljetten av så brukar det ordna sig ganska fort. Det finns ett antal alternativ som kan ta dig ner till Dubai 6 juli.

Dock undrar jag varför du säger att Lufthansa har bokat om dig? Köpte du biljetten från dem men valde enbart flyg med OS/LX?
 
Olyckligt när detta händer, men som sagt innan är det bara att kontakta flygbolaget/resebyrån man köpt biljetten av så brukar det ordna sig ganska fort. Det finns ett antal alternativ som kan ta dig ner till Dubai 6 juli.

Dock undrar jag varför du säger att Lufthansa har bokat om dig? Köpte du biljetten från dem men valde enbart flyg med OS/LX?

Det stämmer! Bokade hos Lufthansa med deras Multi-Stop Flights funktion för att kunna flyga Austrian/SWISS. :)
 

Flying P

Medlem
Det är en bra funktion faktiskt där man kan bygga en del fina segment med hela Lufthansa Group, och även ibland med andra codeshares.
 
Ringde Lufthansa idag och blev ombokad till Stockholm-Frankfurt-Dubai och fick Business D-klass. Får åka Lufthansas gamla Business Class istället för Austrians nya men det gick iallafall väldigt smidigt att lösa! :)
 
Om du har D klass så är den kanske uppgraderingsbar till F

Det var det första som slog mig också. Men det ser ut som att det inte finns någon First Class på FRA-DXB med Lufthansa. Kanske beror på att det är A340-300 på den linjen och att vissa av dom inte har första klass längre har jag för mig?
 
Toppen