Senaste nytt

Heathrow: Hilton T4 eller Hilton T5?

nollbit

Medlem
Hejsan!

Jag behöver ett rum i November för lång layover på T5. Jag har ett gäng poäng över som jag tänkte använda för hotellrummet (annars hade jag troligtvis bokat Sofitel för smidigheten).

Hilton T5 låter ju smidigast, men jag irriterar mig på att man måste åka betalbus med tveksam tidtabell (en gång i halvtimmen på kvällen) till hotellet.

Hilton T4 kan man väl (åtminstone teoretiskt) åka gratis till från Terminal 5 och jag tänker mig att transporten mellan terminaler går lite oftare än var 30:e minut?

Något med erfarenhet?
 

agehall

Medlem
Båda ligger rätt långt bort (tidsmässigt) från T5. Jag har nästan slutat använda dessa helt till förmån för Doubletree+Uber. Det kostar ca £8 enkel väg dit, men i gengäld är rummet oftast betydligt billigare.
 

agehall

Medlem
Ja, Garden Inn är nog ett bra alternativ, men jag har hitintills inte lyckats boka det billigare än DT. Dessutom är det ett h-vete att ta sig till någondera med annat än taxi/uber när man kommer sent till LHR. Därför har jag helt skippat det där med public transport och kör Uber istället.

Är man ute efter gratis transfer, så kan man lika gärna ta Hilton T4 - då har man iaf lite kontroll över det hela.
 

NotRyan

Medlem
Ja, Garden Inn är nog ett bra alternativ, men jag har hitintills inte lyckats boka det billigare än DT. Dessutom är det ett h-vete att ta sig till någondera med annat än taxi/uber när man kommer sent till LHR. Därför har jag helt skippat det där med public transport och kör Uber istället.

Är man ute efter gratis transfer, så kan man lika gärna ta Hilton T4 - då har man iaf lite kontroll över det hela.
HGI är alltid när jag kollat, några Pund billigare än 2x3. Jag kan heller inte tycka att det är besvärligt att ta tuben till Hatton Cross :)

Men alla är vi olika och har olika preferenser :)
 
Toppen