Senaste nytt

Elite Hotels tar hjälp av Spotify för att få den rätta musikupplevelsen på hotellen

BusinessClass

Redaktör
Hotellkedjan Elite Hotels har inlett ett samarbete med Soundtrack Your Brand, leverantör av Spotify Business, med målsättning att skapa en bättre gästupplevelse genom musik - med rätt musik, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Soundtrack Your Brand jobbar idag främst med handelssektorn där man hjälper till med att förstärka varumärken och upplevelser. Elite Hotels blir den första…
 

nilsson

Medlem
Det här var mp3.com:s affärsidé på sent 90-tal. Sedan köpte Warner Brothers(?) upp dem och lade ned dem.
 

Moco

Medlem
Jag tror på denna typ av tjänster, oavsett om det är musik eller annat. Den svenska marknaden är dock väldigt retarderad (in lack of a better word) när det kommer till att utnyttja sin fulla potential. Snålheten bedrar visheten. Men detta är en bra början.
 

mha321

Medlem
Uh, vad är det de faktiskt ska göra? Är det bara att de ska ersätta hur de spelar musik i lobby/bar/osv, eller menar de att man ska börja ange sitt spotify-konto när man checkar in? Som jag tolkar det så är det det första, och då förstår jag inte riktigt varför det är något man som gäst överhuvudtaget bryr sig om? Det handlar ju bara om hur de köper sin tjänst isåfall?

Dessutom intressant att de hävdar att de är först, eftersom Story Hotel är case-study för tjänsten.Men de kanske har för få hotell för att räknas som kedja?
 

Moco

Medlem
Personligen lägger jag stor vikt vad för musik som spelas i lounge, bar etc. Alltid spännande att upptäcka ny musik etc.
 

mha321

Medlem
Personligen lägger jag stor vikt vad för musik som spelas i lounge, bar etc. Alltid spännande att upptäcka ny musik etc.
Absolut! Det jag menar är att det inte spelar någon roll för mig om den kommer från spotify eller itunes eller google eller vadsomhelst.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

Moco

Medlem
Absolut! Det jag menar är att det inte spelar någon roll för mig om den kommer från spotify eller itunes eller google eller vadsomhelst.

Jag förstår vad du menar, men jag tror ändå att det finns en potentiellt god marknad för en genomtänkt tjänst. Ofta är det inte fallet, även om någon enstaka bra låt kan slinka in här och där.
 

Pho

Medlem
Finns säkert en marknad för att förse hotell och affärer med bra musik och säkerställa att det sker enligt lagar mm. men jag kan egentligen inte se att denna nyhet påverkar mig som konsument...
 
Toppen