Senaste nytt

Malmö Aviation planerar charterflyg, exempelvis till Egypten

Jacob

Medlem
Malmö Aviation har precis gjort sin största investering i bolagets historia genom beställningen av tio nya flygplan av Bombardiers nya C-serie.
Förutom att det nya flygplanet är tystare och mer bränslesnålt har det också en bättre räckvidd, vilket öppnar upp nya möjligheter för Malmö Aviation.

I en artikel i Sydsvenskan idag 16 juni berättar Malmö Aviations VD Bengt Roswall att man planerar att börja flyga charter under främst helger och somrar då affärsresandet är lite lägre och på så sätt minimera överkapaciteten.
Eftersom de nya Bombardier flygplanen har betydligt längre räckvidd än nuvarande flygplan skulle det vara möjligt att flyga charter exempelvis från Stockholm Bromma till Egypten, en destination som Bengt Roswall nämner.

Charterresor del av planen för de nya planen - Ekonomi - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Ska bli spännande att se om det blir något av detta.
Personligen skulle jag annars gärna se några fler reguljärna utrikeslinjer med Malmö Aviation från Bromma. Går det att flyga till Egypten går det förstås att trafikera de flesta destinationer i Europa från Bromma.
 

Gnopps

Medlem
Ja, vore kul om Malmö Aviation har möjlighet att utöka och prova sig fram lite på utrikeslinjer, även om det blir en hel del konkurrens från ARN.
 

Magnus

Medlem
Personligen skulle jag annars gärna se några fler reguljärna utrikeslinjer med Malmö Aviation från Bromma. Går det att flyga till Egypten går det förstås att trafikera de flesta destinationer i Europa från Bromma.
Jag skulle också gärna se fler utrikeslinjer från Bromma, speciellt om de nu får flygplan med längre räckvidd. Det är ju så otroligt mycket enklare att flyga från Bromma än Arlanda.

Vad skulle man kunna tänka sig för destinationer?

Saknar fortfarande en linje Bromma-London (gärna London City).

En linje till Frankfurt, i samarbete med Lufthansa, vore ju också helt suveränt.
 

Calle

Medlem
Varför inte försöka sig på några utrikeslinjer från Göteborg och Malmö också? Om det nu finns kapacitet till det...
 

Roger J

Medlem
När tråden nu ändå glider i diket kan jag berätta att jag saknar SAS till Köpenhamn. Det var en mycket fin rutt tyckte jag då den fanns.
Den var verkligen alltid full så har lite svårt att förstå varför den las ner. Den borde inte "förstört" så mycket för ARN-CPH tycker man.
 
Toppen