Senaste nytt

BMI Diamond Club hur beräknas medlemsnivåer?

Alx

Medlem
Jag ska inom kort resa med TK till Asien i business class. Jag funderar över att påbörja ett nytt medlemskap i BMI Diamond Club men har några funderingar som jag skulle behöva hjälp att få svar på.

Jag är medveten om att "risken" finns att miles från BMI blir Avios eller tappar i värde på annat sätt. Själv väljer jag att se den osäkra framtiden som en möjlighet att eventuellt få någon sorts nivå hos BA.

Nu till min fundering...

Om jag startar ett konto så ser jag att BMI verkar ha liknande regler som BA tidigare hade med återställande av intjänade poäng för varje nivåuppgradering man uppnår. De har tre en nivåer: blue, silver och gold så långt är jag med.

Men om man som i mitt fall tjänar in ca 12.000 miles bara på utresan uppnår jag då bara blue nivån (3000 miles) för mina 12.000 miles och sedan nollställs därifrån och måste tjäna in ytterligare 16000 miles för att uppnå silver? Hur snabbt nollställs intjäningen?

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Men om man som i mitt fall tjänar in ca 12.000 miles bara på utresan uppnår jag då bara blue nivån (3000 miles) för mina 12.000 miles och sedan nollställs därifrån och måste tjäna in ytterligare 16000 miles för att uppnå silver? Hur snabbt nollställs intjäningen?
Ja, statusnivån nollställs så fort som dina flygningar har registrerats.
Överskott av status miles sparas till nästa status/kvalificeringsperiod.
 

Elsson

Medlem
Du blir Blue när du startar ett konto på 0, Blue plus finns inte kvar.

Som AHO skriver så sparas överskottet, t ex du har 14 000 status miles på kontot och gör en resa där du tjänar 4 000 status miles så summeras det till 18 000 och 16 000 dras från ditt konto och du blir Silver med 2 000 status miles kvar sen är det bara sikta mot Guld:)
 

Alx

Medlem
Tack båda för snabba och tydliga svar! :)

Då är saken klar, det blir BMI DC den här gången.
 
Toppen