Senaste nytt

Problem med SAS bokningssystem för Travel Pass

ulagun

Medlem
Sedan SAS lade om sitt bokningssystem för travelpass har jag levt med följande meddelande så fort jag försökt göra några ändringar i befintlig bokning.

•Systemet kunde inte bearbeta din förfrågan. Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp. (9015)

Tur att man som EBG har förtur i telefonkön, men börjar bli lite tröttsamt nu efter ha hållit på sedan 23/2:(
 

Jacob

Medlem
Kan det vara detta?

Scheduled outage on the Travel Pass system 12MAR12 and 14MAR12 (19:30 – 20:30 LT)

The SAS Travel Pass system will have a scheduled outage for system updates between approx. 19:30– 20:30 LT, on Monday 12MAR12, and on 14MAR12. During the outage no Travel Pass bookings will be validated. Bookings created during the outage will automatically be updated when the Travel Pass system is in operation again.
 

ulagun

Medlem
Tack Jacob,
Låt oss hoppas att problemen upphör efter den 14.e.
Detalj i det stora hela, men jag har haft problem med seating sedan den 23/2, Likaså överföringen av poäng till M&M har inte fungerat sedan dess.
 

Jacob

Medlem
Verkar som det varit en del problem med Travel Pass, som å andra sidan är en av de saker som kommer bli betydligt bättre i och med nya bokningssystemet, i alla fall om man får tro SAS. Har ingen anledning att misstro det men det är väl lite inkörningsproblem.

Såg även detta (från igår):

Travel Pass pay as you fly

An error has been identified in the Finalizing process resulting in incorrect price mails. Price mails will be activated and sent out when the problem is solved.
 
Toppen