Senaste nytt

Byta mileage-konto i efterhand

Råkade ut för följande härför leden:

Åkte SAS till Sverige med SAS GO. Hade inte mitt Eurobonus-nummer tillgängligt (kortet försvunnet i och med stulen portmonnä) så jag registrerade resan med mitt konto hos THAI. Visar sig snart att billiga biljetter på SAS genererar exakt noll poäng på THAI. Försöker sedan omregistrera med SAS-kontot, men SAS säger då att detta icke låter sig göras..

Är det någon som har upplevt detta och lyckats "omregistrera" sin resa?
 

Jonas C

Medlem
Har aldrig haft något problem med att efterregistrera en resa som ger 0 poäng till ett annat bonusprogram. Har funkat både på SAS EuroBonus, Lufthansa Miles&More och ANA Mileage Club.
 

agehall

Medlem
Egentligen ska det inte gå. Har man sagt att det ska krediteras till program X, så är valet gjort och ska inte kunna ändras. I praktiken har det dock förekommit flera rapporter om att det gått vägen ifall det gett 0 poäng i programmet man försökte kreditera till.

Som vanligt, det kostar inget att försöka, men bli inte upprörd om du får avslag.
 
Är det någon som vet om man i fall detta slag ska ta upp det hela med flygbolaget man åkt med - i detta fall SAS - eller med det flygbolag vars program man råkat registrera flighten hos - i detta fall THAI? Jag prövade med att snacka med SAS mitt i flighten, men de nekade utan tvekan och menade att det hela var låst till THAI då det var vad som var registrerat från början..
 

agehall

Medlem
Du ska bara retroregistrera det hela dit du vill ha poängen. Om du pratar med någon i övrigt ökar nog risken att det inte går. Så i ditt fall ska du nog bara retroregistrera online hos EB.

Edit: om thai har markerat flighten som registrerad är det förstås kört. Det är det som inte alltid sker när man ändå skulle få 0 poäng.
 
Toppen