Senaste nytt

Är det värt att flyga SAS Plus till Svalbard?

fred80

Medlem
Frågade följande på SAS Facebook sida:
"Vad har ni för serveringskoncept om man flyger Oslo-Svalbard i plus respektive Go. Är det samma koncept som en vanlig inrikesresa eller har något större utbud med tanke på att det är ett flyg på ca 3 timmar?"

Fick följande svar:
"Hej Fredrik. Enligt den information jag har så är det samma koncept som på vanliga inrikesresor. // JH"

Nu har jag bokat i PLUS så får vi se vad som erbjuds ombord till helgen.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Frågade på SAS Facebook sida, fick följande svar:
"Hej Fredrik. Enligt den information jag har så är det samma koncept som på vanliga inrikesresor. // JH"

Nu har jag bokat i PLUS så får vi se vad som erbjuds ombord till helgen.
Härligt! Då har vi olika besked igen. Ingen vet som vanligt vad som gäller.

Det spørs jo helt hvilken linje det er snakk om. Er det snakk om Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen er det korrekt-ish hva de sier (plus at du får den ekstra sandwich-muligheten). Er det snakk om direktelinja er det ikke korrekt, da man får europaservering. Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen har ett og samme flightnummer, Oslo-Longyearbyen direkte har også ett og samme flightnummer.
Men det er selvsagt mangelfull info, all den tid direkteruten har en annen form for servering.
 

fred80

Medlem
Det spørs jo helt hvilken linje det er snakk om. Er det snakk om Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen er det korrekt-ish hva de sier (plus at du får den ekstra sandwich-muligheten). Er det snakk om direktelinja er det ikke korrekt, da man får europaservering. Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen har ett og samme flightnummer, Oslo-Longyearbyen direkte har også ett og samme flightnummer.
Men det er selvsagt mangelfull info, all den tid direkteruten har en annen form for servering.

Frågade om Oslo-Svalbard, la till min fråga i mitt tidigare inlägg
 

Magino

Medlem
Har ringt och skickat mail till guld-mailen

Hej SAS

Jag har boka en resa i Plus till Longyearbyen som går via Oslo om några veckor. Jag undrade över vilket koncept som ni serverade ombord då det inte riktigt framkommer på er hemsida. Till min stora förvåning påstod Robin som jag talade med från er kundtjäsnt att det räknades som en inrikesresa. Med andra ord jag kommer endast att bli serverad Wasa sandwich om jag inte vill ha godis. Ingen fresh sandwich, ingen foody sallad, inte ens en pizzabit. Han dubbelkollade detta och återkom med samma svar. Nu kan man tycka att Svalbard tillhör ju Norge, så det är ju självklart att det är en inrikesresa. Så enkelt är det dock inte och tittar man på distanserna blir det än mer konstigt. Sträckan Oslo - Longyearbyen är lika lång som Oslo - Rom och längre än Köpenhamn - Barcelona. Till och med på sträckan Köpenhamn - Frankfurt som är en tredjedel av Oslo - Longyearbyen går det att få en fresh sandwich, foody sallad eller en pizzabit. Visst måste det vara så att er kundtjänst är felinformerade och på den nästan tre timmar långa flygningen upp till Longyearbyen kommer jag att serveras mer än en Wasa sandwich?

Med vänlig hälsning,
Magino

På detta svarade SAS följande

Hej Magino

Tack för ditt e-mail.

Det stämmer mycket riktigt att Svalbard tillhör Norge och maten som erbjuds är den samma som andra resor inom Norge:
Reise innenfor Norge - SAS

Välkommen åter.
 
A

Aurora

Guest
Får lyst å si "svensker..." siden samtlige som har besvart frågan er svensk-talende.... :p
 
A

Aurora

Guest
Siger du SAS kundeservice tager fejl?
Det spørs jo helt hvilken linje det er snakk om. Er det snakk om Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen er det korrekt-ish hva de sier (plus at du får den ekstra sandwich-muligheten). Er det snakk om direktelinja er det ikke korrekt, da man får europaservering. Oslo-(Tromsø)-Longyearbyen har ett og samme flightnummer, Oslo-Longyearbyen direkte har også ett og samme flightnummer.
Men det er selvsagt mangelfull info, all den tid direkteruten har en annen form for servering.

This should answer your question.
 
Toppen