Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

jth

Medlem
SK910 Newark - Köpenhamn gick igenom från Plus till Business för 2 personer så första flighten i SAS nya business för mig :)
Fick svar 65h innan avgång och fanns bara 3 lediga platser innan den gick igenom, många lediga i Plus.
Har använt Optiontown flitigt i vår på resor inom Europa och har Diamond status, tror det är många faktorer inblandade i hit/miss ration där frekvens och status spelar in.

Grattis, väntar fortfarande på besked om morgondagens SK903, de är senare än de brukar vara med besluten tycker jag.
Sannolikt så flyttade de upp er då så att de kan frigöra platser i plus för op-ups.
Förresten, har du någon entydig observation som stärker att status spelar roll? Hitintills har vi väl ansett att varken status eller ursprunglig bokningsklass är väsentliga.
 

Flood

Medlem
Var tvungen att prova en OT på dagens resa t/r GOT-ARN. Uppgradering till Plus i Z båda vägarna från Go (K, T) gick igenom för 2*28€. Blir ju faktiskt rätt prisvärda poäng om man behöver jaga nivå, gick från 2*315 till 2*1250, vilket ger 0,29 SEK/poäng eller 3,48 poäng/SEK för de tillkommande poängen. Go-biljetten var ju redan betald av arbetsgivaren.

Frukost och middag i låda tillkommer som bonus. ;)
 

Totopez

Medlem
Nu är jag förvirrad. Jag ansökte om både OT och poänguppgradering på SK903 imorgon.

Igår fick jag besked från SAS att poänguppgradering gick igenom. OT var fortfarande pending.

Nu fick jag mail från OT att uppgraderingen där var "approved subject to availability". Men eftersom jag redan är uppgraderad vill/kan jag inte bli det igen. Vad ska jag göra? Hur får jag tillbaka poäng/pengar?
 
Nu är jag förvirrad. Jag ansökte om både OT och poänguppgradering på SK903 imorgon.

Igår fick jag besked från SAS att poänguppgradering gick igenom. OT var fortfarande pending.

Nu fick jag mail från OT att uppgraderingen där var "approved subject to availability". Men eftersom jag redan är uppgraderad vill/kan jag inte bli det igen. Vad ska jag göra? Hur får jag tillbaka poäng/pengar?
Ajaj, inte så bra. Det finns en risk att du åker på att betala både ock. Vill minnas att det står någonstans i villkoren för Optiontown att ansökan inte kan dras tillbaka. Någon som är uppdaterad på detta?
 

AABack2ARN

Medlem
Om du läser i tråden ser du att de allmänna rekommendationerna är att välja det ena eller det andra just för att slippa denna typ av trassel. Men rådet är nog att höra av dig till OptionTown och bifoga informationen att du blivit uppgraderad med poäng. För att höra av dig till SAS och stryka poänguppgraderingen kan nog i värsta fall leda till att du inte har någon uppgradering om inte OT går igenom.
 

anjak

Medlem
Var tvungen att prova en OT på dagens resa t/r GOT-ARN. Uppgradering till Plus i Z båda vägarna från Go (K, T) gick igenom för 2*28€. Blir ju faktiskt rätt prisvärda poäng om man behöver jaga nivå, gick från 2*315 till 2*1250, vilket ger 0,29 SEK/poäng eller 3,48 poäng/SEK för de tillkommande poängen. Go-biljetten var ju redan betald av arbetsgivaren.

Frukost och middag i låda tillkommer som bonus. ;)
Middag på inrikes??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen